Μια μια ιδιαίτερη σκληρή ανακοίνωση η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών ασκεί κριτική για τις θέσεις που ανέπτυξε στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης:
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σε ομιλία του που έγινε προχθές στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά ενώπιον πολυπληθούς εφοπλιστικού ακροατηρίου έδωσε όρκους πίστης στην διατήρηση και ενίσχυση του αντιδραστικού και αντιλαϊκού θεσμικού πλαισίου της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Προκλητικά δήλωσε ότι «ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει η εξέταση του φορολογικού συστήματος στην ελληνική ναυτιλία στην αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε, με κυβέρνηση της Ν.Δ θα συνεχίσει να έχει ανταγωνιστικό πλαίσιο φορολόγησης». Μάλιστα στην ομιλία του αναπαρήγαγε την ίδια ακριβώς θέση με αυτήν της Ε.Ε.Ε ότι η σχετική έρευνα στρέφεται τόσο εναντίον της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας!!
Με τον τρόπο αυτό ο Αρχηγός του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης στηρίζει απόλυτα το καθεστώς της εφοπλιστικής φοροασυλίας, το θεσμοθετημένο σύστημα της μαύρης χαμηλόμισθης και ανασφάλιστης εργασίας και το σάπιο θεσμικό πλαίσιο το οποίο κατοχυρώνει και θωρακίζει την εφοπλιστική και επιχειρηματική ασυδοσία στη Ναυτιλία.
Προφανώς η νεοφιλελεύθερη πολιτική θέση και αντίληψη του κ. Μητσοτάκη είναι τα φορολογικά βάρη να τα επωμίζονται οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι και τα λαϊκά στρώματα ενώ το μεγάλο κεφάλαιο και οι εφοπλιστές να φοροδιαφεύγουν και να απαλλάσσονται από τα φορολογικά βάρη σύμφωνα με την φοροδοτική τους ικανότητα!
Ο κ. Μητσοτάκης μετατρέπει το συμφέρον των εφοπλιστών σε δημόσιο και εθνικό συμφέρον δείχνοντας ξεδιάντροπα τίνος συμφέροντα υπηρετεί και υπερασπίζεται.
Επίσης ο κ. Μητσοτάκης απηύθυνε και ο ίδιος (έχει προηγηθεί με επαναλαμβανόμενο τρόπο έκκληση του κ. Τσίπρα) οι εφοπλιστές να επενδύσουν μέρος των δις ευρώ που έχουν αποκομίσει με την φοροασυλία στον τόπο και στην εθνική οικονομία!
Ταυτόχρονα άφησε ορθάνοιχτο το θέμα νέων μέτρων για την ενίσχυση των προνομίων του εφοπλιστικού κεφαλαίου δηλώνοντας ότι είναι επείγον να ανοίξουμε διάλογο για τα προβλήματα της ελληνικής σημαίας προκειμένου αυτή να γίνει ελκυστική και κυρίως να γίνει ρεαλιστική επιλογή για τους έλληνες πλοιοκτήτες!!!
Επίσης τάχθηκε υπέρ της πάγιας θέσης του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου για την δημιουργία και ίδρυση «ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης» που αποτελεί σταθερή επιδίωξη της ΕΕΕ όλα τα τελευταία χρόνια με κύριο στόχο την υπερπαραγωγή νέων Αξιωματικών Ναυτικών και ακολούθως την συμπίεση και συρρίκνωση των μισθών τους!.
Ο κ. Μητσοτάκης στην ίδια κατεύθυνση δεσμεύτηκε στο πλαίσιο της πολιτικής της Ν.Δ να παράσχει νέα κίνητρα στους πλοιοκτήτες της Ακτοπλοΐας.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα σημείωσε την ανάγκη να προχωρήσει το HOME PORTING ενώ η κατάργηση του καμποτάζ που από κοινού υλοποίησαν Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ και διατυμπανίστηκε από αυτούς και τους εφοπλιστές ότι θα μετέτρεπαν την χώρα σε γη της επαγγελίας, στην πραγματικότητα τα αποτελέσματα που παρήγαγε ήταν ο πλήρης αφανισμός των ελλήνων Ναυτικών και η εξαφάνιση των πλοίων ελληνικής σημαίας και προφανώς οι μεγάλοι ωφελημένοι ήταν και είναι οι πολυεθνικές της κρουαζιέρας!
Τέλος ο κ. Μητσοτάκης τεχνηέντως απέφυγε να αναφερθεί έστω και συμβολικά να ψελλίσει έστω και μία λέξη για τα μεγάλα Ναυτεργατικά προβλήματα, αποσιώπησε εσκεμμένα τις 11 μειώσεις οργανικών συνθέσεων οι οποίες όλες έγιναν από τις κυβερνήσεις Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ στο όνομα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των πλοίων ελληνικής σημαίας και με σκοπό την προσέλκυση πλοίων στο εθνικό νηολόγιο.
Οι μειώσεις αυτές οδήγησαν στο ξεκλήρισμα δεκάδων χιλιάδων ελλήνων Ναυτεργατών από την Ναυτιλία, συνέβαλαν καθοριστικά στην κρίση και κατάρρευση των ασφαλιστικών μας ταμείων και γιγάντωσαν περισσότερο από ποτέ την ανεργία στον κλάδο της Ναυτεργασίας και φυσικά δεν ενίσχυσαν το εθνικό νηολόγιο το οποίο από το 2006 οδεύει σταθερά σε συρρίκνωση!!
Εκείνο που απομένει και άφησε να διαφανεί ξεκάθαρα ο κ. Μητσοτάκης είναι και η τυπική εξίσωση των όρων της ελληνικής σημαίας με τους αντίστοιχους των πλοίων με σημαία ευκαιρίας!!
Η υποταγή στο δόγμα της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας αναπόφευκτα οδηγεί σε αυτό!!!
Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι τόσο η Ν.Δ όσο και η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με την ακολουθούμενη πολιτική τους επιβραβεύουν το κομπραδόρικο εφοπλιστικό κεφάλαιο, μετατρέπουν τις εργασιακές σχέσεις των Ναυτικών σε τριτοκοσμικές που αντιστοιχούν σε εργασιακό μεσαίωνα.
Η πολιτική αυτή είναι ταξική, υπηρετεί τα στενά συντεχνιακά – επιχειρηματικά συμφέροντα των εφοπλιστών, αντιστρατεύεται τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του Ναυτεργατικού μας κόσμου, οδηγεί στην απώλεια οποιουδήποτε γνήσιου δεσμού του ελληνικού πλοίου με τον τόπο και την οικονομία.
Αφήνουμε στην κρίση των Ναυτεργατών και ευρύτερα του εργαζόμενου λαού τον άθλιο κακόγουστο και πρωτοφανή συναγωνισμό ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για το ποιος διαχειρίζεται και είναι ο πιο πιστός υπηρέτης των εφοπλιστικών συμφερόντων!
Προφανώς ο Πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμης και οι συνεργάτες του πρέπει να αισθάνονται πανευτυχείς για την υποταγή του αστικού πολιτικού συστήματος στις επιχειρηματικές τους επιδιώξεις!!
Αυτήν την πολιτική αντιπαλεύει σθεναρά όλα τα τελευταία χρόνια η ΠΕΝΕΝ, έτσι και τώρα θα δυναμώσει τον αγώνα της ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία και τις πολιτικές δυνάμεις που υπηρετούν τα εφοπλιστικά συμφέροντα.
Με εντολή Διοίκησης
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης Κροκίδης Νικόλαος