Το σταθερό πολιτικό του ενδιαφέρον για τη στήριξη και την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανέπτυξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, στην οποία ήταν προσκεκλημένος.
«Η μικρομεσαία επιχείρηση είναι ουσιώδες μέγεθος για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας και πρέπει να στηριχτεί. Το Υπουργείο Ναυτιλίας θα κάνει αυτό που του αναλογεί στη στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Σε σχέση με θέματα που ετέθησαν στη συνεδρίαση:
Ο Φ. Κουβέλης αναφέρθηκε στην εκκρεμότητα που υπάρχει αναφορικά με την εφαρμογή και υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, όσον αφορά το Master Plan του λιμανιού, στα ζητήματα που αφορούν στην Ακτοπλοΐα, καθώς και στην ΚΥΑ, σχετικά με τον ΦΠΑ στις ναυτιλιακές δραστηριότητες.
Ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε ακόμα σε ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει το υπουργείο και προκύπτουν σε σχέση με το Master Plan του ΟΛΠ και αφορούν σε ευρύτερες επιχειρηματικές δραστηριότητες, γύρω από τον Πειραιά, σε ζητήματα, ανταγωνισμού, προστασίας της εργασίας και προστασίας του περιβάλλοντος, ζητήματα που έχουν σχέση με τη συνεργασία της «θάλασσας» με τις πόλεις. «Μπορεί ως υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να βλέπω προς τη θάλασσα, αλλά να είστε βέβαιοι ότι δεν έχω στραμμένη την πλάτη στην ενδοχώρα και στον ευρύτερο Πειραιά», δήλωσε ο κ. Κουβέλης και ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του σημειώνοντας ότι είναι ανοικτός σε συνεργασίες γύρω από την «εργατικότητα», όπως εκφράζεται από το Επιμελητήριο.
Απαντώντας, στη συνέχεια, σε ερωτήματα ο κ. Κουβέλης ανέφερε:
Για το θέμα του ΦΠΑ στις ναυτιλιακές δραστηριότητες:
«Είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για την αναρρύθμιση, τον ανακαθορισμό των διατάξεων της ΚΥΑ».
Για την εκπαίδευση των στελεχών του Εμπορικού Ναυτικού:
«Για τις Σχολές μαθητείας επαγγελμάτων της ναυπηγοεπισκευής, είμαστε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής για τη λειτουργία Σχολών μέσα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, με έμφαση και κατά προτεραιότητα στους μηχανικούς και σε ειδικότητες αυτών. Η εκπαίδευση για μένα αποτελεί βασικό στοιχείο. Έτσι, ενισχύουμε τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, με περισσότερο εκπαιδευτικό υλικό και περισσότερο εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσα στο 2018, ενώ θα εγκαινιαστεί και η ΑΕΝ Καλύμνου. Στην εκπαίδευση, στην αποτελεσματικότητα, στην εξειδίκευση των λιμενικών αρχών κατά την άσκηση του διοικητικού τους ελέγχου, εντάσσεται, από το 2019, και η εισαγωγή των στελεχών του Λιμενικού Σώματος στις παραγωγικές σχολές μέσω πανελληνίων εξετάσεων, στο μέτρο που τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος καλούνται να ανταπεξέλθουν ακόμα και σε οικονομικές αρμοδιότητες. Κατά συνέπεια η αναβάθμιση του επιπέδου εκπαίδευσης των στελεχών του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. είναι πολύ σημαντικό ζήτημα».
Για τα «Σαλαμίνια» και την ανάδειξή τους σε σημαντικό πολιτιστικό γεγονός:
«Για τα «Σαλαμίνια» πρέπει να πω ότι είναι σε εξέλιξη η όλη υπόθεση. Θα έχουμε τη δυνατότητα να τα αναδείξουμε ως ένα εθνικής σημασίας γεγονός, αλλά και ως γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας».
Για την εφαρμογή της σύμβασης με την COSCO:
«Πιστεύω ότι μπορεί να βρεθεί κοινός τόπος από μία εξελισσόμενη συζήτηση, στο πλαίσιο του Master Plan. Η διαδικασία για το Master Plan είναι σε εξέλιξη. Προσπαθούμε με τον καλύτερο τρόπο να γίνει η εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης».
Για το παραεμπόριο:
«Για το παραεμπόριο θέλω να σας πω ότι οι λιμενικές υπηρεσίες ασκούν τα καθήκοντά τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους αντιμετωπίζουν αυτό το ζήτημα».
Για το Μεταφορικό Ισοδύναμο:
«Για το Μεταφορικό Ισοδύναμο θέλω να τονίσω ότι έχει λειτουργήσει πάρα πολύ καλά μέχρι τώρα σε όποιες νησιωτικές περιοχές έχει εφαρμοστεί. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα επεκταθεί, θα εφαρμοσθεί καθολικά , καθώς αποτελεί κυβερνητική απόφαση. Διότι αν υπάρχει μια χώρα που πρέπει να ονομάζεται Πολυνησία είναι η δική μας. Διότι δεν είναι μόνο ότι εξυπηρετεί το νησιώτη επιβάτη που θέλει να βρίσκεται πιο κοντά στα κέντρα των αναγκών του και της βιοτικής του μέριμνας. Είναι και αναπτυξιακό εργαλείο, που έχει να κάνει με τη μείωση τους κόστους μεταφοράς των προϊόντων».
Για την υποπαραχώρηση αρμοδιοτήτων σε λιμάνια:
«Συναφές είναι και το ζήτημα των επενδύσεων στα άλλα λιμάνια (εκτός του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης για τα οποία οι ρυθμίσεις είναι διαφορετικές), δηλαδή Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Βόλος, Ελευσίνα, Λαύριο, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα Ραφήνα κ.α. Έχουμε καταθέσει νομοσχέδιο που ελπίζουμε να ψηφιστεί το αργότερο μέχρι τις 15 -20 Νοεμβρίου, για τις λεγόμενες υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων αυτών των λιμανιών. Με διαφανείς διαδικασίες, ορισμένες χρήσεις θα μπουν στη διαδικασία του διαγωνισμού. Όπως φαίνεται υπάρχει ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα και όχι μόνο σε Πειραιά ή Θεσσαλονίκη, αλλά και στο Λαύριο που ήδη, δυνάμει, κατατάσσεται ως σημαντικός προορισμός κρουαζιέρας στην Ελλάδα».
Για το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας και τη διανομή του παραγόμενου πλούτου:
«Θέλουμε την ανάπτυξη υπό την προϋπόθεση ότι το παραγόμενο αποτέλεσμα της όποιας ανάπτυξης πρέπει να διαχέεται στους αρμούς της κοινωνίας. Η ανάπτυξη πρέπει να είναι δίκαιη. Και στο παρελθόν είχαμε ανάπτυξη, σε επίπεδο αριθμών. Στο παρελθόν η χώρα είχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ποιός ήταν ο επικαρπωτής του αποτελέσματος; Το καρπώθηκε η μικρομεσαία επιχείρηση; Το καρπώθηκαν οι εργαζόμενοι; Γι αυτό πρέπει να μιλήσουμε για μια δίκαιη ανάπτυξη».
Η συνάντηση και η συζήτηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τα μέλη του ΔΣ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερο θετικό κλίμα συνεργασίας. Η πρώτη συνάντηση, μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων του Υπουργού, έλαβε χώρα κατόπιν πρωτοβουλίας της Διοίκησης του Επιμελητηρίου. Στη συνεδρίαση πήραν μέρος ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ Β. Κορκίδης, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και μέλη του Επιμελητηρίου-εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων της πόλης.