Είστε εδώ:
Αρχική > ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ > Το start up των ναυπηγείων και της ναυτιλίας ξεκίνησε

Το start up των ναυπηγείων και της ναυτιλίας ξεκίνησε

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Η τεχνογνωσία στη ναυτιλία και στο ναυπηγικό τομέα, που έχει συσσωρευθεί τις τελευταίες δεκαετίες στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος – Κερατσινίου είναι το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας. Είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζονται οι ελπίδες για την ανάκαμψη της ναυπηγοβιομηχανίας στην Ελλάδα. Η πιο ισχυρή απόδειξη ήρθε από ένα παραδοσιακό οικογενειακό ναυπηγείο του Περάματος την προηγούμενη εβδομάδα. Στις εγκαταστάσεις του Group Θεοδωρόπουλου στα Αμπελάκια Σαλαμίνας καθελκύστηκε ένα αμφίπλωρο πλοίο που φιλοδοξεί να αποτελέσει το εξαγωγικό τεχνικό επίτευγμα των Ελλήνων κυρίως προς τις ασιατικές χώρες, της Ρωσίας, αλλά και σε άλλες χώρες του κόσμου. Η “Γλυκοφλούσα V” είναι το έβδομο πλοίο της οικογένειας του Παναγιώτη Θεοδωρόπουλου που κατασκευάστηκε στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, από Έλληνες τεχνίτες και σε σχέδια της ναυπηγού Ευτυχίας Πετυχάκη. Τα προηγούμενα πλοία πωλήθηκαν στο εξωτερικό, το ίδιο προβλέπεται και το έβδομο πλοίο, για το οποίο έχουν ενδιαφερθεί Ρώσοι αγοραστές.

Οι δυνατότητες της οικογενειακής ναυπηγικής μονάδος του Περάματος είναι τεράστιες, αν σκεφτεί ότι πελάτες της, τα τελευταία δύο χρόνια, έχουν επισκευαστεί συνολικά 23 πλοία του αμερικανικού στόλου. Οι αυστηρές προδιαγραφές που τηρούνται στο Ναυπηγείο Θεοδωρόπουλου, η υψηλή ποιότητα που διαθέτει σε τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό που εργάζεται κέρδισαν την εμπιστοσύνη των ναυάρχων του Αμερικανικού Στρατού.

Ο ιδρυτής του Ναυπηγείου κ. Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος επισήμανε στη διάρκεια της καθέλκυσης του νέου πλοίου ότι “ξεκινήσαμε πριν σχεδόν 50 χρόνια από το λιμάνι του Περάματος ως συνεργείο ηλεκτροσυγκολλήσεων και σιγά-σιγά επεκταθήκαμε στις επισκευές πλοίων” και προσέθεσε: “Η εταιρεία μας είναι αμιγώς οικογενειακή και έτσι θα πορευθούμε και στο μέλλον. Ευχαριστώ θερμά όλους τους συνεργάτες μας και ιδιαιτέρως το προσωπικό μας χωρίς τη βοήθεια των οποίων δεν θα είχαμε αυτά τα αποτελέσματα”. Την επιχείρηση και τις εργασίες του Ναυπηγείου συντονίζει ο κ. Ιωάννης Θεοδωρόπουλος, γιός του ιδρυτή του Ναυπηγείου, ο οποίος τονίζει ότι “από το 1990 το Ναυπηγείο έχει στενή συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό, τα περισσότερα καράβια του οποίου έχουν επισκευάσει”. Με ιδιαίτερη περηφάνεια τονίζει ότι “τα τελευταία 2 χρόνια, έχουμε αναλάβει τις επισκευές πλοίων του Αμερικανικού Στόλου – 23 μέχρι τώρα- κάτι το οποίο αντιλαμβάνεστε ότι μας ανεβάζει ψηλά στο χώρο μας, λόγω των υψηλών προδιαγραφών που απαιτούνται”. Επίσης, υπογραμμίζει ότι “πριν 12 χρόνια, επεκτείναμε τις εργασίες μας στην κατασκευή ferries και μέχρι σήμερα έχουμε «χτίσει» 7 υπερσύγχρονα πλοία.Το έβδομο κατά σειρά πλοίο μας Γλυκοφιλούσα V είναι ό,τι πιο σύγχρονο και πολυτελές έχει να επιδείξει η Εληνική Ναυπηγική”.

Πράγματι το “Γλυκοφιλούσα V”, όσοι έτυχαν να το δουν κατά την καθέλκυση του είναι ένα ναυπηγικό στολίδι. Έχει μήκος 107 μέτρα και είναι το μεγαλύτερο της πορθμειακής Περάματος-Παλουκίων , πλάτος 18 μ., διαθέτει 4 μηχανές 820 ίππων εκάστη και μεταφορική ικανότητα 208 Ι.Χ και 1.000 επιβατών. Ένα από τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα του είναι ότι έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να πλέει σε θάλασσα με πάγο έως 70 εκατοστά. Με άλλα λόγια είναι ένα πλοίο που μπορεί να ταξιδεύει στις Βόρειες θάλασσες.

Όπως τόνισε ο κ. Ιωάννης Θεοδωρόπουλος: “οι προδιαγραφές του πλοίου είναι πιστοποιημένες από Διεθνείς Νηογνώμονες, ενώ έχει ειδικό σχεδιασμό για πλόες σε πάγο μεχρι 70 εκατοστά παχος.Για τη μελέτη, σχεδιασμό και κατασκευή απαιτήθηκαν 8 μήνες, ενώ το κόστος του ξεπέρασε τα 6 εκατομμύρια ευρώ. Χρησιμοποιήθηκαν περί τα 180 άτομα άμεσα (εκ των οποίων οι 65 είναι μόνιμοι τεχνίτες μας) και άλλα 120 περίπου έμμεσα (συνεργάτες, προμηθευτές κλπ) προσφέροντας, στους δύσκολους καιρούς που περνάμε, απασχόληση και εμπορική δραστηριότητα”.

Ο κ. Ι. Θεοδωρόπουλος είναι αρκετά αισιόδοξος, όχι μόνο για τις δυνατότητες του οικογενειακού Ναυπηγείου, αλλά και για την γενικότερη των ναυπηγικών εργασιών στην Ελλάδα. “Είμαστε πεπεισμένοι, τόνισε, ότι με τον επαγγελματισμό μας, τη σοβαρότητα και την αγάπη για τη δουλειά αυτή, θα μπορέσουμε να επεκτείνουμε το όραμα μας και να αποτελέσουμε σημείο αναφοράς στο Ναυπηγοεπισκευαστικό πεδίο”.

Είναι γεγονός ότι μετά την έκδοση εγκυκλίου του αρμόδιου υπουργείου με την οποία επιτρέπεται η μη επιβολή και καταβολή ΦΠΑ για τις ναυπηγοεπισκευές ανοίγονται νέες προοπτικές για τις ελλληνικές ναυπηγικές μονάδες. Τις προοπτικές της ναυπηγοβιομηχανίας είχε επισημάνει από την πρώτη ημέρα της ανάληψης των καθηκόντων στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας ο υπουργός κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ο οποίος προδιέγραψε τις δυνατότητες των ελληνικών ναυπηγικών μονάδων, λέγοντας ότι “μπορούμε να επισκευάζουμε τα πλοία του Αμερικανικού Στόλου”. Προφανώς είχε την πληροφόρηση ότι ήδη αρκετά πολεμικά πλοία του Αμερικανικού Στόλου είχαν επισκευαστεί στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της καθέλκυσης και της ονοματοδοσίας του αμφίπλωρου πλοίου “Γλυκοφιλούσα V” ο κ. Π. Κουρουμπλής τόνισε ότι το “το πλοίο αυτό είναι ζωντανό παράδειγμα του τι μπορεί να κάνει η Ελλάδα, με δεδομένο ότι με την κατασκευή του πλοίου αυτού καταδεικνύεται η δύναμη που έχει αυτός ο τόπος και οι δυνατότητές του, μέσα από σωστές επιλογές και προσπάθειες, για να αντιμετωπιστεί αυτή η πολυεπίπεδη κρίση που δυστυχώς μαστίζει την πατρίδα”. Επιχειρηματολογώντας ο κ. Π. Κουρουμπλής για τις δυνατότητες των ελληνικών ναυπηγικών μονάδων τόνισε ότι το «Γλυκοφιλούσα V» αποδεικνύει ότι «η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην Ελλάδα διαθέτει και την παρουσία και την τεχνογνωσία και την πείρα και τη δύναμη να ανταγωνιστεί άλλα ναυπηγεία, αφού μπορέσουμε να απελευθερώσουμε αυτόν τον χώρο από τους βρόγχους, τις δεσμεύσεις και τις δουλείες που τον βαρύνουν σήμερα και τον καθηλώνουν και αν εργαστούμε συλλογικά όλοι, θα μπορέσει η Ελλάδα να απαντήσει στις μεγάλες και καινούργιες προκλήσεις στον ναυπηγοεπισκευαστικό χώρο, όπως είναι οι ανάγκες από την επιβολή της Πράσινης Ενέργειας, από την παρουσία του 6ου Αμερικανικού Στόλου και από τη διεύρυνση της διώρυγας του Σουέζ για μεγαλύτερα πλοία».

Ο κ. Κουρουμπλής επεσήμανε εξάλλου ότι οι πολιτικοί θα μπορούσαν να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, προκειμένου ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής να ανθήσει και να ακτινοβολήσει πάλι, και μέσα από την άνθηση και την ακτινοβολία να έρθει και η ευημερία στους ανθρώπους που περιμένουν εδώ, για να δουλέψουν και να ζήσουν καλύτερες μέρες.

Η εταιρεία

Η ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΠΕ είναι οικογενειακή επιχείρηση δεύτερης πλέον γενιάς, η οποία ιδρύθηκε το 1970. Διανύοντας την πέμπτη δεκαετία λειτουργίας της, προσφέρει εργασίες υψηλού επιπέδου σε ότι αφορά στην μετασκευή, επισκευή και κατασκευή πλοίων – πλωτών ναυπηγημάτων γενικότερα.

Καθώς πρόκειται για έναν από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της Ελληνικής οικονομίας, στηριζόμενοι τόσο στην πολυετή εμπειρία μας όσο και στην τεχνογνωσία, καταφέρνουμε με επιτυχία να αναπτυσσόμαστε δυναμικά. Με τη συνέπεια και την ταχύτητα που μας διακρίνει, κατέχουμε ηγετική θέση, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η εταιρεία εδρεύει στο Πέραμα, επί της Λεωφ. Δημοκρατίας 77, σε ιδιόκτητο κτίριο, όπου στεγάζονται τα γραφεία και το εργοτάξιο. Διαθέτει, επίσης, Ναυπηγείο στα Αμπελάκια Σαλαμίνος, και απασχολεί μόνιμο, άρτια εκπαιδευμένο, προσωπικό. Με γνώμονα πάντοτε την απόλυτη ικανοποίηση των πελατών της, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες σε συνδυασμό με τα πλέον σύγχρονα μηχανήματα και την εκπαίδευση του προσωπικού σε νέες μεθόδους εργασίας, παραδίδουν τα έργα έγκαιρα και στο σωστό κόστος. Η Π. Ι. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΠΕ είναι πιστοποιημένη εφαρμόζοντας Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας EN ISO 9001:2008 για όλα τα τμήματα του Ναυπηγείου, καθώς επίσης φέρει Πιστοποιητικό Εγκαταστάσεων για το Ναυπηγείο της, από διεθνή αναγνωρισμένο Νηογνώμονα, μέλος του Ομίλου IACS.

 

Top