Κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις εκδηλώνουν εμφατικά την υποστήριξή τους στην ελληνική ναυτιλία.Ειδικότερα, όπως τόνισε ο κ. Δημήτρης Λακασάς, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της N. ΛΑΚΑΣΑΣ – Π. ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ Α.Ε. (με διακριτικό τίτλο: OLYMPIA ELECTRONICS A.E.) και νικητής του βραβείου «Καινοτόμος Επιχειρηματίας» στον διαγωνισμό της EY, Έλληνας «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» 2017, στο πλαίσιο της πρόσφατης σχετικής Συνέντευξης Τύπου, η εταιρεία του, μαζί με άλλες 20 μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που κατασκευάζουν μεταξύ άλλων ναυτιλιακό εξοπλισμό, ίδρυσαν τη HEMEXPO (Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού) «ορμώμενοι», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «από την πολύ απλή εξής λογική: Δεν είναι εντελώς παράδοξο να έχουμε τη μεγαλύτερη ποντοπόρο ναυτιλία στον κόσμο και να μην παράγουμε τίποτα για αυτήν;». Ενώ συμπλήρωσε ότι η HEMEXPO θα είναι τον προσεχή Ιούνιο στα ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ και απηύθυνε κάλεσμα σε όλους τους παριστάμενους να επισκεφθούν την έκθεση «για να αναδείξουμε αυτόν τον τομέα της ναυτιλίας», όπως υπογράμμισε.
Στην ίδια Συνέντευξη Τύπου, η κα Καλλιόπη Ροδοπούλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου ΑΚΜΗ (ΙΕΚ ΑΚΜΗ – Μητροπολιτικό Κολλέγιο) και νικήτρια του βραβείου «Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» στον διαγωνισμό της EY, Έλληνας «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» 2017, σημείωσε ότι ο Όμιλός της θα ολοκληρώσει τους επόμενους δύο μήνες την ίδρυση της πρώτης ιδιωτικής ναυτικής ακαδημίας στην Ελλάδα. Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε, η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο στόλο και οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τα περισσότερα καράβια «και έλειπε ένα σχολείο που να μπορεί να προσφέρει από το Α έως το Ω όλα τα επαγγέλματα της θάλασσας, όλα συγκεντρωμένα σε ένα υπερσύγχρονο κτίριο που ετοιμάζουμε στον Πειραιά, σε 4.000 τετραγωνικά μέτρα».
Η ίδρυση αυτής της ναυτικής ακαδημίας έρχεται να καλύψει την ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, γεγονός που είχε αναδειχθεί, μεταξύ άλλων, σε έρευνα της EY Ελλάδος για τη Ναυτιλία, τον Ιούλιο του 2017, με τη συμμετοχή κορυφαίων εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.
Η έρευνα είχε καταλήξει σε τέσσερις δέσμες προτάσεων που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μας ως ναυτιλιακού κέντρου και η μία από αυτές αφορούσε στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Συγκεκριμένα, όπως είχε επισημανθεί στην έρευνα: «το παραδοσιακό αυτό συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας έχει ατονήσει τα τελευταία χρόνια. Απαιτείται αναβάθμιση και αύξηση της χρηματοδότησης των ναυτικών ακαδημιών, στενότερη διασύνδεσή τους με τη ναυτιλιακή κοινότητα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στα προγράμματα σπουδών και την ενίσχυση της έρευνας και ανάπτυξης».