Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ > Μειωμένοι, αλλά πανίσχυροι οι Έλληνες εφοπλιστές

Μειωμένοι, αλλά πανίσχυροι οι Έλληνες εφοπλιστές

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Οι πρώτοι πέντε μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές διατήρησαν και εφέτος
τις ίδες θέσεις στη λίστα με τους εκατομμυριούχους σε τονάζ που
μειώθηκαν σε εξήντα εννέα από τους εβδομήντα δύο που ήταν πέρσι.
Σύμφωνα με την ετήσια ανάλυση του παλαιότερου τριμηνιαίου περιοδικού
Naftiliaki οι 69 Έλληνες πλοιοκτήτες διαχειρίζονταν 2.838 πλοία
χωρητικότητας συνολικής χωρητικότητας 289,8 εκατ. Dwt. Ωστόσο, να
επισημανθεί ότι από την εφετινή λίστα με τους εκατομμυριούχους δεν
συμπεριλαμβάνονται συνολικά τέσσερις εταιρίες και εφοπλιστές δεδομένου
ότι μία εταιρία, η Ionic Shipping Management ενίσχυσε τον στόλο της σε
σύγκριση με την περσινή χρονιά και έφθασε το 1.203.536 τόνους και 17
πλοία.
Κορυφαίος εφοπλιστής παραμένει ο Γιάννης Αγγελικούσης ο οποίος
διαχειρίζεται 120 πλοία συνολικής χωρητικότητας 24.893.214 τόνων. Τα
43 είναι δεξαμενόπλοια, τα 51 φορτηγά και 26 LNG. Ο στόλος του
αυξήθηκε σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο κατά 15 πλοία,
από τα οποία τα 10 ήταν νεότευκτα και κατά 4,3 τόνους dwt.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Αγγελική Φράγκου με 163 πλοία, που είναι
ο μεγαλύτερος σε αριθμό πλοίων. Η χωρητικότητα του στόλου της
ανέρχεται σε 16.875.000 τόνους, ενώ αποτελείται από 47 δεξαμενόπλοια,
97 φορτηγά πλοία και 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου με 101 πλοία, συνολικής
χωρητικότητας 12.998.363 τόνους. Επίσης, να προσθέουμε ότι η εταιρία
του DryShips είναι να παραλάβει τέσσερα πλοία αξίας 124 εκατομμυρίων
δολαρίων. Π ρόκειται για τα πλοία Valley Star (κατασκευής 2013),
Moritz Oldendorff (κατασκευής 2013), Super Star (κατασκευής 2014) και
Wish Star (κατασκευής 2015). Υπενθυμίζουμε ότι η εταιρία του προχώρησε
κατά το τρέχον έτος σε τρία reverse splits. Στις αρχές Μαΐου
πραγματοποιήθηκε το πιο πρόσφατο με αναλογία 1 προς 7 μετοχές, με
αποτέλεσμα ο αριθμός των κοινών μετοχών της εταιρείας να συρρικνωθεί
από 65.564.307 σε περίπου 9,4 εκατομμύρια.Είχαν προηγηθεί ένα reverse
split με αναλογία 1 προς 8 τον Ιανουάριο και ένα ακόμα reverse split
με αναλογία 1 προς 4 τον Απρίλιο.
Στη τέταρτη ο Γιώργος Προκοπίου με 100 πλοία και 12.618.094 τόνους.Ο
Γ. Προκοπίου πρόσφατα αγόρασε ένα δεξαμενόπλοιο VLCC Taizan, που
κατασκευάσθηκε το 2002 και η χωρητικότητα του είναι 300.405 dwt στην
τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.
και στην πέμπτη θέση η εταιρία που συμμετέχει με σημαντικά ποσοστά
μετοχών ο Πήτερ Γ. Λιβανός με 46 πλοία και 11.284.168 τόνων. Όλα τα
πλοία του στόλου είναι δεξαμενόπλοια. Επισημαίνεται ότι ο μια άλλη
εταιρία του Π. Γ. Λιβανού η GasLog επαναγόρασε ομόλογα που έληγαν τον
Ιούνιο του 2018 καταβάλλοντας το χρηματικό ποσό των 50 εκατομμυρίων
δολαρίων. Αναλυτικότερα τον περασμένο Μάιο η GasLog εξέδωσε νέο
πενταετές ομόλογο στο χρηματιστήριο του Όσλο, συνολικής αξίας 750
εκατομμυρίων νορβηγικών κορωνών ή 89,4 εκατ. Δολαρίων, μέρος από τα
έσοδα αξιοποιήθηκαν για την πρόωρη επαναγορά των ομολόγων της έκδοσης
του 2012.
Στον πίνακα με τους εκατομμυριούχους εφοπλιστές εντυπωσιακό είναι το
γεγονός ότι έξι εφοπλιστές διαθέτουν πλοία LPG. Πρώτος έρχεται ο
Χάρης Βαφειάς με 55 πλοία, η Dorian του Ι. Χατζηπατέρα με 22 πλοία, η
Eletson της οικογένειας Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη, Κέρτσικωφ με 11
πλοία, η Prime με 5 πλοία και ο Κωνσταντίνος Μαρτίνος με 1 πλοίο.
Αλλά και στην κατηγορία των LNG υπάρχουν επτά εφοπλιστές. Πρώτος
έρχεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με 26 πλοία, δεύτερος ο Πήτερ Λιβανός
με 27 πλοία και ακολουθούν ο Γιώργος Προκοπίου με 10 πλοία, ο Γιώργος
Οικονόμου με 5 πλοία, ο Κωνσταντίνος Μαρτίνος με 3 πλοία, οι
Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με 2 πλοία και η Άννα Αγγελικούση με 1
πλοίο.
Αξίζει να επισημανθεί ότι σύμφωνα με report της Clarksons ο
ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε από τον Ιανουάριο του 2010 κατά 90 εκατ.
Τόνους γκρος που σημαίνει ότι παρά την παρατεταμένη κρίση της
ναυλαγοράς οι Έλληνες ενίσχυσαν σημαντικά τους στόλους τους. Όμως,
κατά την περσινή χρονιά οι Έλληνες πρόσθεσαν πλοία μόνο 2 εκατομμυρίων
τόνων πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει κόπωση ή αναμονή για
γενικότερες εξελίξεις. Πάντως, το προηγούμενο έτος οι Κινέζοι ήταν
αυτοί που κυριάρχησαν στις αγορές, αφού αγόρασαν πλοία συνολικής
χωρητικότητας 3,4 εκατ. τόνων γκρος.

Top