Στο ραδιόφωνο ΑΛΦΑ 989 και στον δημοσιογράφο Νίκο Μάνεση, μίλησε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός απάντησε σχετικά με την εικόνα που έχουν αυτή τη στιγμή οι περιοχές του Σαρωνικού και εξήγησε αναλυτικά τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που πρόκειται σύντομα να πάρει το Υπουργείο προς ενδυνάμωση του πλαισίου αποφυγής παρόμοιων περιστατικών.
Αποτελέσματα αντιρρύπανσης, διαδικασία απάντλησης
«Η κατάσταση αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μια πολύ καλή εικόνα. Δυσκολίες έχουμε στη Σαλαμίνα και στην περιοχή της Γλυφάδας. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο, σε συνεννόηση με την ανάδοχο εταιρεία αντιρρύπανσης, αποφάσισε να ενισχύσει τις προσπάθειες με δύτες που θα επιθεωρήσουν το βυθό, με ειδικά μηχανήματα, για να εκτιμήσουμε και εκεί τι συμβαίνει».
«Η απάντληση συνεχίζεται με εξαιρετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς. Η μεγαλύτερη ποσότητα, που βρισκόταν στις τέσσερις κύριες δεξαμενές του πλοίου, έχει ήδη απαντληθεί. Τώρα επιχειρούν στις οκτώ, μικρές, πλευρικές δεξαμενές, οι οποίες περιέχουν μικρότερες ποσότητες. Εκτιμώ ότι η διαδικασία απάντλησης δεν θα αργήσει να ολοκληρωθεί, γεγονός που σημαίνει ότι μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος μιας νέας διαρροής».
Σκοπός μας είναι να ανελκυθεί το ναυάγιο
«Εμείς δε θα αφήσουμε άλλα ναυάγια στο βυθό. Μια από τις καινοτομίες αυτής της Κυβέρνησης είναι η σύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στης οποίας τη δικαιοδοσία είναι η ναυαγιαίρεση όλων των ναυαγίων που υπάρχουν στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην περιοχή του Πειραιά. Ήδη η ΔΑΛ εργάζεται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και θα το καταφέρουμε».
Νομοθετική ρύθμιση για την ηλικία των πλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο και για τον έλεγχο πιστοποιητικών αξιοπλοΐας τους.
«Τις επόμενες ημέρες αφού ολοκληρωθούν και κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις θα καταθέσουμε τροπολογία για το όριο ηλικίας των πλοίων».
«Όπως ο Υπουργός έχει δηλώσει, το όριο ηλικίας των πλοίων που μεταφέρουν πετρελαιοειδή, θα είναι τα τριάντα έτη. Φυσικά θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος πέντε ετών. Παράλληλα, από τα 20 χρόνια και πάνω οι προδιαγραφές των πλοίων, για να μπορούν να μεταφέρουν πετρέλαιο, θα είναι ακόμη πιο αυστηρές».
«Είμαστε αποφασισμένοι να διαχωρίσουμε την ιδιότητα του ελεγκτή από αυτή του ελεγχόμενου, που μέχρι τώρα ταυτίζονται μέσα στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων. Σκοπός μας είναι να επιβάλλουμε αυστηρότερες προδιαγραφές αναφορικά με τον έλεγχο των πλοίων».
«Ο έλεγχος αξιοπλοΐας θα γίνεται από τους Νηογνώμονες, των οποίων το καθεστώς λειτουργίας ζητάμε να αναβαθμιστεί, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές, και θα υπόκεινται σε συνεχή έλεγχο από τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων του Υπουργείου».