Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ > Οι “Γκρικς” πρωταγωνίστησαν σε αγορές, πωλήσεις διαλύσεις 442 πλοίων!

Οι “Γκρικς” πρωταγωνίστησαν σε αγορές, πωλήσεις διαλύσεις 442 πλοίων!

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Οι “Γκρικς” πρωταγωνίστησαν σε
αγορές, πωλήσεις διαλύσεις 442 πλοίων!

Το “ελληνικό εφοπλιστικό δαιμόνιο” κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή
αγορά. Οι Έλληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να βρίσκονται σε μια διαρκή
ανανέωση του στόλου, αλλά το εντυπωσιακότερο στοιχείο είναι ότι από
αυτή τη διαδικασία κατοχυρώνουν σημαντικά κέρδη, που τα επανεπενδύουν
κυρίως στη θάλασσα, αλλά και στη στεριά. Σύμφωνα με όλα τα διεθνή
ραπόρτα οι “Γκρικς”:

Εκτιμάται ότι τζιράρισαν πάνω από 12 δισ. Δολάρια κατά το χρονικό
διάστημα, από την αρχή του Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου του
τρέχοντος έτους, σε ναυπηγήσεις, αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς
και σε διαλύσεις πλοίων.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, υπολογίζει ότι οι Έλληνες
εφοπλιστές δαπάνησαν περί τα 6,07 δισεκατομμύρια δολάρια προκειμένου
να ναυπηγήσουν δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και
φορτηγά πλοία. Τα στοιχεία αναφέρουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές
υπέγραψαν παραγγελίες για την ναυπήγηση 121 πλοίων, ενώ κατά το
περσινό αντίστοιχο διάστημα είχαν παραγγείλει 92 πλοία. Με άλλα λόγια
επισημαίνεται αύξηση κατά 32%.
Επίσης, οι Έλληνες εφοπλιστές που αγόρασαν συνολικά 252 πλοία,
συνολικής αξίας 3,87 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από τα 252 πλοία, τα
153 ήταν φορτηγά και ξόδεψαν 2,02 δισ. δολ, 64 δεξαμενόπλοια και η
αξία τους ήταν 1,32 δισ. δολ., 25 πλοία μεταφοράς κοντέηνερ, ύψους
384 εκατ. δολ. και πέντε πλοία μεταφοράς αερίων, για τα οποία πλήρωσαν
126 εκατ. δολ.
Οι Έλληνες πώλησαν συνολικά 152 πλοία, αλλά στο σύνολο ο στόλος τους
φαίνεται αυξημένος κατά 100 πλοία, που αν προσθέσουμε και τα υπό
ναυπήγηση, τότε η αύξηση του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σε 221
πλοία.
Εξάλλου, οι “Γκρικς” οδήγησαν 69 πλοία στα Διαλυτήρια της Άπω
Ανατολής, από τα συνολικά 850 πλοία που διαλύθηκαν. Τα περισσότερα
πλοία που διαλύθηκαν ήταν 35 δεξαμενόπλοια, έσσερα πλοία ξηρού
φορτίου, οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και ένα πλοίο
μεταφοράς αερίου.

Από την έντονη ναυπηγική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών
παρατηρείται ότι έδειξαν προτίμηση στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία
υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ περιορίστηκε το ενδιαφέρον τους για
τα φορτηγά πλοία. Σε αντίθετη κατεύθυνση κινήθηκαν οι ξένοι εφοπλιστές
οι οποίο τοποθετήθηκαν σε φορτηγά πλοία, σε πλοία μεταφοράς κοντέηνερ
και μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Αναλυτικότερα, οι Έλληνες
παράγγειλαν 54 δεξαμενόπλοια, 27 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.
Κατά το περσινό δεκάμηνο, οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν υπογράψει
συμβόλαια για την ναυπήγηση 46 τάνκερ και ουδενός πλοίου μεταφοράς
αερίου. Οι Έλληνες εφοπλιστές, τέλος παρήγγειλαν 29 φορτηγά πλοία,
έναντι 41 που ναυπήγησαν πέρσι στο δεκάμηνο.

Ιδιαίτερη κινητικότητα παρατηρήθηκε και στις αγοραπωλησίες πλοίων. Στο
ανασκοπούμενο χρονικό διάστημα άλλαξαν χέρια 1.230 πλοία που η
συνολική τους αξία προσεγγίζει τα 16 δις δολάρια. Απο τον
ναυλομεσιτικό οίκο, Allied Shipbroking, ότι από τα πλοία αυτά, τα 495
ήταν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα 328 ήταν δεξαμενόπλοια, τα 175
πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 44 πλοία μεταφοράς αερίων.
Επισημαίνεται ότι οι “Γκρικς” πώλησαν συνολικά 152 πλοία που η
συνολική τους αξία ανέρχεται σε 2,89 δισ. δολάρια.

Αξιοσημείωτο είναι το στοιχείο της Allied Shipbroking ότι από την αρχή
του έτους, μέχρι και στις αρχές του Νοεμβρίου, είχαν οδηγηθεί σε
διαλυτήρια συνολικά 850 πλοία. Κατά την περσινό δεκάμηνο, είχαν
διαλυθεί περί τα 1.146 πλοία που αποσύρθηκαν το 2017 και αυτό ίσως
οφείλεται ότι υπήρχε ζήτηση σε πλοία.

Πρωτοβουλίες για το Short Sea

Μια σημαντική ημερίδα διοργανώθηκε από την Ενωση Εφοπλιστών Μικρών
Αποστάσεων ΕΝΜΑ και τον Ευρωβουλευτή κ. Μ. Κύρκο στο Ευρωκοινοβούλιο.
Στόχος της ημερίδας ήταν η ανάδειξη των βασικών παραμέτρων που
επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού και Μεσογειακού κλάδου
shortsea καθώς και οι τάσεις οι οποίες θα επικρατήσουν το επόμενο
χρονικό διάστημα, ενόψει και της εφαρμογής των νέων κανονισμών το
2020.
Ο κ. Κύρκος στην εναρκτήρια ομιλία του αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα
της ΝΜΑ και την καθοριστική συμβολή του κλάδου στην οικονομική
ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την κοινωνική συνοχή τόσο
σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, σημειώνοντας τη συνεισφορά της
ΝΜΑ στη δημιουργία ενός αειφόρου μεταφορικού συστήματος στην Ευρώπη.
Ο Πρόεδρος ΕΕΝΜΑ κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης αναφέρθηκε στο πλαίσιο
λειτουργίας της ΝΜΑ στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της
Μεσογείου, εστιάζοντας στις προκλήσεις που δημιουργεί το νέο
κανονιστικό περιβάλλον αλλά και στην αναγκαιότητα υιοθέτησης κινήτρων
προκειμένου να επιτευχθεί η ποιοτική αναβάθμιση του στόλου,
προσαρμοσμένου στις νέες απαιτήσεις. Ο κ. Σημαντώνης εστίασε στις
προκλήσεις του κλάδου αλλά και στα μέτρα και πρωτοβουλίες που είναι
απαραίτητο να υιοθετηθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να
βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του ευρωπαϊκού στόλου, όπως η
χρηματοδότηση, η άρση της γραφειοκρατίας καθώς και μέτρα για την
αλλαγή τρόπου μεταφοράς των εμπορευμάτων.
Κεντρικοί ομιλητές της ημερίδας ήταν η κα Μ. Λεκάκου από το
Πανεπιστήμιο Αιγαίου, η οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα μελέτης
σχετικά με τα χαρακτηριστικά της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων στην
Ελλάδα, ο κ. Σ. Παπαδημητρίου από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, ο οποίος
εστίασε στις πολυτροπικές μεταφορές και στο ρόλο της ΝΜΑ στην
αποτελεσματικότητα του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και ο κ. Σ. Ράπτης
από την ESPO ο οποίος αναφέρθηκε στις εξελίξεις της Ευρωπαϊκής
Λιμενικής Βιομηχανίας, σε συνάρτηση των εξελίξεων των νέων καινοτόμων
πλοίων.

Top