Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Δημήτριος Μακρής ενημέρωσε στις 08.06.2017 τους οικονομικούς αναλυτές για τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για την χρήση του 2016.
Η εταιρία παρά τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετώπισε το 2016 επέδειξε αντοχή, με κύκλο εργασιών 48.061.529 ευρώ έναντι των 50.881.605 ευρώ του 2015, σημειώνοντας μείωση 5,54% και ανακάμπτοντας σημαντικά από τις ιδιαίτερα αρνητικές εξελίξεις του 1ου εξαμήνου. Κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου του 2016 υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας και επιπλέον 4 εβδομάδες αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες, λόγω την ιδιωτικοποίησης της εταιρίας. Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Η ΟΛΘ ΑΕ κατόρθωσε ωστόσο το 2016 να διατηρήσει τη θέση της στη λιμενική αγορά, επιτυγχάνοντας παράλληλα υψηλούς δείκτες κερδοφορίας παρουσιάζοντας κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών από τα υψηλότερα των εταιριών που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στο 46,13%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στο 49,68%, τα κέρδη προ φόρων στο 43,86% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 29,31%.
Τα έσοδα ανά λειτουργικό τομέα ανέρχονται σε 30.602.483 ευρώ για τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούν στο 63,67% του κύκλου εργασιών, σε 15.629.672 ευρώ για τον Συμβατικό Λιμένα, που αντιστοιχούν στο 32,52% του κύκλου εργασιών, 264.461 ευρώ, για την Επιβατική Κίνηση που αντιστοιχούν στο 0,55% του κύκλου εργασιών και 1.564.914 ευρώ για την Εκμετάλλευση Χώρων που αντιστοιχούν στο 3,26% του κύκλου εργασιών.
Η ΟΛΘ ΑΕ είναι μια υγιής εταιρία με μηδενικό δανεισμό. Το 2016 σημειώθηκε σημαντική αύξηση κατά 29,69% των επενδυμένων διαθεσίμων, από 55.199.321 ευρώ σε 71.586.788 ευρώ με τα ταμειακά διαθέσιμα της να ανέρχονται σε 75.566.103 ευρώ,
Η μερισματική πολιτική της Εταιρείας στοχεύει στην ικανοποίηση των μετόχων παράλληλα με την δημιουργία αποθεματικών για χρηματοδότηση των επενδύσεών της. Το προτεινόμενο μέρισμα από τα κέρδη της χρήσης του 2016 είναι 0,49 ανά μετοχή.
Σημαντικό σημείο υπήρξε η έγκριση του προγραμματικού σχεδίου ανάπτυξης (Master Plan) του Λιμένα Θεσσαλονίκης από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας και η υποβολή του στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από διαβούλευση με τους φορείς της πόλης. Το Master Plan αποτυπώνει το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της ΟΛΘ ΑΕ με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας, ώστε να εξυπηρετούνται μεγαλύτερα πλοία, την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και τη σύνδεση με την πόλη. Η Ε.Σ.Α.Λ. ενέκρινε το Master Plan της ΟΛΘ ΑΕ σε συνεδρίαση της στις 13.3.2017. Παράλληλα εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ το 5ετές Business Plan.
Η συμβολή της Διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ στη διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας συντέλεσε στην ανάδειξη του ρόλου του Λιμένα Θεσσαλονίκης ως Λιμένα-Πύλη στην ΝΑ Ευρώπη. Η ανακήρυξη, στις 24.04.2017, από το ΤΑΙΠΕΔ της ένωσης των εταιριών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» ως πλειοδότη του διαγωνισμού, σηματοδοτεί μία νέα φάση ανάπτυξης στο Λιμένα Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε ο Λιμένας Θεσσαλονίκης να ανέβει κατηγορία προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης.
Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία διακίνησης των τεσσάρων (4) πρώτων μηνών του 2017 είναι προφανές ότι η ΟΛΘ ΑΕ πετυχαίνει ολική επαναφορά, σε ότι αφορά την διακίνηση φορτίων. Η διακίνηση των Containers είναι αυξημένη κατά 7,5% και του Συμβατικού Φορτίου κατά 30,2%, με τάσεις περαιτέρω αύξησης των ανωτέρω ποσοστών στο κλείσιμο του Α εξαμήνου του 2017 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016. Τα ανωτέρω διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία οδηγούν σε προβλέψεις διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων, της τάξεως των 360.000 teus και διακίνησης Συμβατικού Φορτίου τουλάχιστον 4.000.000 τόνων για το 2017. Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, εκτιμάται ότι το 2017 θα είναι η χρονιά με την υψηλότερη διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων των τελευταίων δέκα ετών και στο Συμβατικό Φορτίο από τις υψηλότερες της τελευταίας πενταετίας.