Για υποκρισία κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Ο κ. Κουρουμπλής διερωτήθηκε γιατί τόσα χρόνια τα κόμματα που κυβερνούσαν δεν θέσπισαν το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ τώρα που μια αριστερή κυβέρνηση το υλοποιεί με χρήματα από το ΠΔΕ, και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αυτά μεμψιμοιρούν.
«Η κυβέρνηση παρέλαβε μια χρεοκοπημένη χώρα αλλά εξασφάλισε πολιτική σταθερότητα, σταθεροποίησε την οικονομία, ρύθμισε το χρέος, αποκατέστησε την εμπιστοσύνη του κόσμου στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα είναι εκατομμύρια τουρίστες να την επισκέπτονται και πάλι. Σε αυτή τη συγκυρία έρχεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο αλλά η αντιπολίτευση, αντί να καταθέσει μια καλύτερη πρόταση, καταφεύγει στη μιζέρια», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής. Ο Υπουργός Ναυτιλίας κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για ανεύθυνη στάση, αφού επιχείρησε να ρίξει την κυβέρνηση ενώ ήταν σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για τη ρύθμιση του χρέους. Είπε ότι η Νέα Δημοκρατία έχει συνηθίσει να ζει ως βδέλλα απομυζώντας το αίμα του ελληνικού λαού από την καρέκλα της εξουσίας και τώρα που έχει χάσει την εξουσία έχει περιπέσει σε κατάθλιψη.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας είπε ακόμα ότι, ενώ η Ελλάδα είναι μια εξόχως νησιωτική χώρα με τα περισσότερα κατοικημένα νησιά στην Ευρώπη, ποτέ οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν πήραν πρωτοβουλία για μια ευρωπαϊκή νησιωτική πολιτική, ώστε να γίνει πράξη η πολυθρύλητη εδαφική συνοχή της Ευρώπης. Αντιθέτως η κυβέρνηση Τσίπρα κατόρθωσε να εξασφαλίσει τη συμφωνία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Υπουργών στη Βαλέτα ότι πρέπει να υπάρξει τέτοια πολιτική, με αποτέλεσμα στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο να μπορεί να υπάρξει χρηματοδότηση για τη νησιωτική πολιτική.
Ο κ. Κουρουμπλής κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι χρηματοδοτούσαν το δίκτυο θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών από και προς τα νησιά, καθώς και τις άγονες γραμμές,με τρόπο που να εξυπηρετούνται «μεγάλα φιλικά συμφέροντα». «Τέσσερις γραμμές είχαμε στον Άη Στράτη και στη Λήμνο και τώρα έχουμε επτά», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας. «Σαράντα χρόνια συζητιόταν το μεταφορικό ισοδύναμο. Υπήρχε μόνο στα προεκλογικά φυλλάδια και τα νησιά είχαν μείνει με το αίσθημα της εγκατάλειψης. Τώρα έρχεται σχέδιο νόμου με τον χαρακτήρα του επείγοντος, για να προλάβουμε το καλοκαίρι, έστω και πιλοτικά για 49 νησιά, και από το 2019 θα ισχύσει για όλα τα νησιά εκτός Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας. Μπορεί να μην είναι η μεγάλη ανατροπή, αλλά είναι μια καλή προσπάθεια δεδομένων των οικονομικών δυσκολιών. Είναι μία αρχή, δεσμεύτηκε γι’ αυτό ο Πρωθυπουργός και σήμερα υλοποιείται. Η ΝΔ βλέπει ότι οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης σιγά-σιγά η μια μετά την άλλη υλοποιούνται και στο τέλος της τετραετίας, τότε θα κάνει τον λογαριασμό ο ελληνικός λαός και θα κρίνει», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.
Αναφερόμενος στην Ίδρυση της ΑΕΝ Καλύμνου, ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις από τις 280 θέσεις καθηγητών στις Σχολές Εμπορικού Ναυτικού κατάργησαν τις 220 και αδιαφόρησαν για τον εξοπλισμό τους, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Σχολή της Κρήτης, στα Χανιά, όπου «έχει 15 χρόνια να μπει έστω και μία βίδα. Όσα χρήματα είχαν μπει σε κάποια προγράμματα, απεντάχθηκαν. Ήρθε αυτή η Κυβέρνηση και έδωσε 2,5 εκατ. και υλοποιούνται αυτή τη στιγμή έργα για εξοπλισμό στη Σχολή των Χανίων. Έδωσε 5,5 εκατομμύρια στη Σχολή του Ασπροπύργου και 1 εκατομμύριο στη Σχολή της Σύρου. Σε όλες τις Σχολές υλοποιούνται προγράμματα εξοπλιστικά. Προσλήφθηκαν 280 καθηγητές ωρομίσθιοι. Συνδέθηκε η Σχολή της Ύδρας με το Ναυτικό Κολέγιο του Κρατικού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και πλέον οι ΑΕΝ συνδέονται με τα τοπική ΑΕΙ και ΤΕΙ. Και για πρώτη φορά θα λειτουργήσει στο Πανεπιστήμιο Πειραιά μεταπτυχιακό πρόγραμμα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μάλμο, που είναι το γνωστό ναυτιλιακό πανεπιστήμιο του ΙΜΟ. Σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου αναμορφώνεται το πρόγραμμα Σπουδών των ΑΕΝ, συστάθηκαν 117 νέες θέσεις μονίμων καθηγητών στις ΑΕΝ και τώρα ιδρύεται η ΑΕΝ Καλύμνου. Με νομοτεχνική τροπολογία θα συσταθούν και 12 θέσεις μονίμων καθηγητών στη Σχολή αυτή», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο κ. Κουρουμπλής κατέληξε τονίζοντας ότι το σχέδιο νόμου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και την ίδρυση της ΑΕΝ Καλύμνου είναι μια ειλικρινής προσπάθεια που επιχειρεί να απαντήσει στα μεγάλα ζητήματα της ανισοπολιτείας που νιώθουν οι κάτοικοι των νησιών. Μια προσπάθεια που, με τη βελτίωση της οικονομίας σταδιακά και αποφασιστικά, όπως λέει ο Πρωθυπουργός, θα συμβάλλει στη δίκαιη ανάπτυξη ιδιαίτερα των μικρών νησιών, τα οποία οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν ακόμα και προκλητικά εγκαταλείψει.