Ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 7% και διαμορφώθηκε στα 5.281 πλοία, ενώ οι ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν κατά 6,4% που οφείλεται κυρίως στις συγχωνεύσεις των εταιριών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Petrofin Research κατά την περσινή περίοδο 2017 μειώθηκαν κατά 41 εταιρείες, ενώ προστέθηκαν11 νέες ναυτιλιακές εταιρείες. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών για πρώτη φορά από το 1998 κατέγραψε αρνητικό ρεκόρ αφου περιορίστηκαν στις 597. Την ίδια περίοδο αυξήθηκε η χωρητικότητά του ελληνόκτητου στόλου κατά 10,26%.
Οι στόλοι των εταιριών με περισσότερα των 25 πλοίων αποτελούν το 67,07% του ελληνόκτητου στόλου τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών με στόλο άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν και έφθασαν μέσα στο 2017 τις 50 έναντι 46 το 2016, 24 το 2015, 22 το 2014 και 14 το 2013.
Τα πλοία που ανήκουν σε στόλους άνω των 25 «κομματιών» έχουν ηλικία 0-9 έτη ενώ αυξάνει και η χωρητικότητά τους φθάνοντας τα 199,8 εκατομμύρια τόνους dw έναντι 188,4 το 2016 και 154,3 εκ. Το 2015. Οι έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο η χωρητικότητα του οποίου ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο τόνους είναι πλέον 75 έναντι 68 το 2016. Οι εφοπλιστές αυτοί ελέγχουν το 79,58% του ελληνόκτητου στόλου έναντι 77,47% το 2016 , 76,7% το 2015, 74% το 2014 και 71,33% το 2013.
Ο μέσος όρος στόλων με μέσο όριο ηλικίας άνω των 20 ετών μειώθηκε στους 200 από 235 απόρροια της μείωσης του αριθμού των εταιρειών. Είναι ενδιαφέρον το στατιστικό σύμφωνα με το οποίο οι εταιρείες με σύγχρονους στόλους από πλοία ηλικίας 0-9 ετών μειώθηκαν το 2017 από 187 το 2016 στις 184 το 2017.
Μεγάλη η μείωση εταιρειών με 1-2 πλοία. Από 265 το 2016 έπεσαν στις 233 το 2017. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ακόμη περισσότερο. Έφθασε τα 11,8 έτη έναντι 12,9 το 2016.