Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Τα ταχύπλοα αλλάζουν το τοπίο στην ελληνική ακτοπλοία

Τα ταχύπλοα αλλάζουν το τοπίο στην ελληνική ακτοπλοία

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Τα ταχύπλοα αλλάζουν το τοπίο στην ελληνική ακτοπλοία
Οι αδελφοί Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου και ο Μάριος Ηλιόπουλος αναδεικνύονται με τις επιχειρηματικές τους κινήσεις σε ισχυρές προσωπικότητες της ελληνικής ακτοπλοίας της επόμενης δεκαετίας. Η αγορά και η δρομολόγηση ταχύπλοων επιβατηγών πλοίων στο Αιγαίο αλλάζουν άρδην το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα μεγάλα παραδοσιακά ακτοπλοϊκά σχήματα Attica Group, Hellenic Seaways και Μινωικές Γραμμές, ουσιαστικά έχουν περάσει σε παντοδύναμες πλειοψηφίες ξένων επενδυτών. Έτσι, τα αδέλφια Στεφάνου της Golden Star Ferries και ο Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jet από το προηγούμενο καλοκαίρι έδειξαν ότι διαθέτουν τις δυνατότητες και την κεφαλαιακή επάρκεια να ανταγωνιστούν τις μεγάλες εταιρίες. Μάλιστα, όπως κατατείνουν όλες οι πληροφορίες και οι ενδείξεις οι δύο αυτές εταιρίες θα “κονταροκτυπηθούν” στις 10 Ιανουαρίου στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την απόκτηση του για πολλά χρόνια σε ακινησία ταχύπλου επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “Αίολος Κεντέρης Ι” που ανήκει στη Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου. Η τιμή εκκίνησης στον διαγωνισμό καθορίστηκε με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά στα 6,5 εκατ. ευρώ, αντί για τα 4,5 εκατ. ευρώ που είχαν ορισθεί για τον διαγωνισμό που ήταν να γίνει στις 6 Δεκεμβρίου και ανεβλήθη ύστερα από παρέμβαση της ΝΕΛ και η οποία επιχειρηματολόγησε ότι η αξία του πλοίου υπερβαίνει τα 16,5 εκατ. ευρώ.
Η επισπεύδουσα Τράπεζα Πειραιώς αναφέρει στο ενημερωτικό δελτίο για τον πλειστηριασμό του πλοίου ότι το “Αίολος Κεντέρης Ι” ναυπηγήθηκε στη Γαλλία στο ναυπηγείο CANTIER NAVAL ALSTOM το έτος 2000. Διαθέτει τέσσερις μηχανές, οι οποίες έχουν συνολική ιπποδύναμη 32.400 KW, ενώ η ολική του χωρητικότητα ανέρχεται σε 6.177 κόρους, η καθαρή του χωρητικότητα σε 1.853 κόρους, το μήκος του σε 105 μέτρα και το πλάτος του σε 15,70 μέτρα. Το υλικό κατασκευής του πλοίου είναι είναι χάλυβας και αλουμίνιο. Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο δρομολογήθηκε αρχικά από την ΝΕΛ στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη και στη συνέχεια στις γραμμές της Αδριατικής.
Τα αδέλφια Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου αγόρασαν πρόσφατα τρία ταχύπλοα επιβατηγά πλοία. Μάλιστα, η τελευταία αγορά είναι ένα ταχύπλοο τύπου τριμαράν που προορίζεται για τις γραμμές του Αιγαίου. Έτσι, η εταιρία τους Golden Star Ferries, διαχειρίζεται ήδη τρία ταχύπλοα και δυο συμβατικά πλοία τα Superferry και Superferry ΙΙ.
Σε αντίστοιχες επιχειρηματικές κινήσεις έχει προβεί και ο Μάριος Ηλιόπουλος, ο οποίος μετά την επιβλητική του παρουσία στις γραμμές των Κυκλάδων από τη Ραφήνα τώρα επεκτείνεται και στις γραμμές της Κρήτης, αφού προσθέτει συνεχώς ταχύπλοα επιβατηγά πλοία στο στόλο του. Να τονισθεί ότι οι επιθετικές διαθέσεις του φάνηκαν προς το τέλος της περσινής σαιζόν που δρομολόγησε δύο πλοία από το Ηράκλειο προς τα νησιά, Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο.
Το αποτέλεσμα του πλειστηριασμού του ταχύπλοου “Αίολος Κεντέρης Ι” θα επηρεάσει τις ανακατατάξεις στην ελληνική ακτοπλοία, αλλά το σημαντικό γεγονός που θα είναι καταλυτικό για αυτές είναι η έγκριση ή όχι την εξαγοράς της Hellenic Seaways από τον όμιλο της Attica Group. Να σημειωθεί ότι ενώ έχουν γίνει αγορές ταχυπλόων σκαφών οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν με αποτέλεσμα να μειώσουν τα κέρδη των μεγάλων εταιριών στο 9μηνο το τρέχοντος έτους. Επισημαίνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές διατήρησαν την κερδοφορία τους, αφού δρομολόγηση δύο συμβατικά πλοία μόνο στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς. Ο κύκλος εργασιών της ΜΙΝΟΑΝ ανήλθε σε 62,6 εκ., τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 19,5εκ.,ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 7,4εκ. Αντίθετα, η Attica Group, είχαν τζίρο 215,46 εκατ. έναντι 215,98 εκατ. το εννεάμηνο 2016, αλλά τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 4,68 εκατ. έναντι 26,50 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων.

Top