Είστε εδώ:
Αρχική > ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ > Μόνο 54 από τις 200 ελληνόκτητες εταιρίες στηρίζουν την ελληνική σημαία!

Μόνο 54 από τις 200 ελληνόκτητες εταιρίες στηρίζουν την ελληνική σημαία!

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

 

Α/Α ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΛΟΙΩΝ
1. Anangel/Maran Γιάννης Αγγελικούσης 105
2. Minerva Ανδρέας Μαρτίνος 42
3. Marmaras Διαμαντής Διαμαντίδης 37
4. Eletson Χατζηελευριάδης/Κέρτσικωφ/
Καρασταμάτης 33
5. Alpha/Amethyst Άννα Αγγελικούση 31
6. Arkadia Κων. Αγγελόπουλος 21
7. Tsakos -Ten Π. και Ν. Τσάκος 20
8. Euronav/Gaslog Πήτερ Γ. Λιβανός 19
9. Avin Όμιλος Βαρδινογιάννη 18
10. Neda Ν. Λυκιαρδόπουλος 16
11. Chandris (Hellas) Γ. Χανδρής 14
12. Springflield Shipping Όμιλος Λάτση 12
13. Nereus Κ. Μ. Λεμός 12
14. Kyklades Γ. και Θ. Αλαφούζος 11
15. Aegean Π. Γεωργιόπουλος 11
16. Atlantic Bulk Οικογένεια Κουμάνταρου 10
17. Marine Management Γρ. Καλλιμανόπουλος 10
18. Polembros Σπύρος Πολέμης 10
Πάνω από τα μισά δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
και φορτηγά πλοία που είναι νηολογημένα στο εθνικό μας νηολόγιο
ανήκουν μόνο σε δέκα οκτώ Έλληνες εφοπλιστές. Επίσης σημαντικό
στοιχείο είναι ότι από τις συνολικά 200 μεγαλύτερες ελληνικών
συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρίες οι 146 δεν διαθέτουν ούτε ένα πλοίο
με ελληνική σημαία, ενώ μόνο οι 54 εταιρίες διαθέτουν τουλάχιστον από
ένα πλοίο. Με άλλα λόγια η στήριξη της ελληνικής σημαίας στηρίζεται σε
περιορισμένο αριθμό Ελλήνων εφοπλιστών, ενώ οι περισσότεροι ακολουθούν
την επιχειρηματική τακτική της αποφυγής του ελληνικού νηολογίου. Οι
λόγοι για τους οποίους οι μεν επιλέγουν την ελληνική σημαία και για
τους δε που την αποφεύγουν είναι διαφορετικοί και αποτελεί
“επτασφράγιστο μυστικό” της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.
Ωστόσο, το εντυπωσιακότερο στοιχείο από την επεξεργασία των στοιχείων,
σχετικά με τον στόλο των “Γκρήκς”, που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι
ο Γιάννης Αγγελικούσης από τα 119 πλοία που διαχειρίζεται τα 105 είναι
με ελληνική σημαία και στην πλειοψηφία επανδρώνονται με Έλληνες
αξιωματικούς του εμπορικού ναυτικού. Επιβάλλεται να συνυπολογίσουμε
ότι η αδελφή του Άννα Αγγελικούση με τις δικές της εταιρίες έχει στην
ελληνική σημαία 31 πλοία από τα 51 που διαθέτουν οι εταιρίες της.
Δηλαδή, τα δύο αδέλφια, παιδιά του Αντώνη Αγγελικούση, ο οποίος
διακρίθηκε στις μάχες του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου και βεβαίως στην
απαγωγή του στρατηγού Κράιπε στην Κρήτη, διαθέτουν στην ελληνική
σημαία συνολικά 136 πλοία. Για να κατανοηθεί το μέγεθος της προσφοράς
του Γιάννη και της Άννας Αγγελικούση θα υπογραμμίσουμε ότι ένα από τα
επτά ποντοπόρα πλοία που έχουν ελληνική σημαία ανήκουν στις εταιρίες
της οικογένειας.
Σημαντική είναι η παρουσία στην ελληνική σημαία του Ανδρέα Μαρτίνου με
42 πλοία, ο οποίος τις τελευταίες δεκαετίες υποστηρίζει το εθνικό
νηολόγιο, αλλά ανάλογη είναι η προσφορά και του Διαμαντή Διαμαντίδη
που διαθέτει 37 πλοία.
Δύο σημαντικοί παράγοντες της ναυτιλίας ο Παναγιώτης Τσάκος μαζί με
τον γιο του Νίκο Τσάκο και ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, μαζί με τα
παιδιά του Γιώργο και Παναγιώτη, έμπρακτα και επί δεκαετίες ενισχύουν
το εθνικό νηολόγιο και με πολλαπλές παράλληλες δράσεις εντός και εκτός
Ελλάδας.

Η οικογένεια των Γρηγόρη Χατζηελευθεριάδη, Κέρτσικωφ, Καρασταμάτη
συνεχίζει σταθερά την στήριξη της ελληνικής σημαίας, όπως και οι
παραδοσιακές πλέον εφοπλιστικές οικογένειες του Ν. Λυκιαρδόπουλου, του
Κ.Μ. Λεμού, του Γ. Κουμάνταρου, του Αρ. Αλαφούζου, του ομίλου Ι.
Λάτση, καθώς επίσης και οι συνεχιστές των επιφανών εφοπλιστών, Πήτερ
Γ. Λιβανός, Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος και Γ. Χανδρής.
Βέβαια, υπάρχουν και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές που διαθέτουν μικρότερο
αριθμό πλοίων στην ελληνική σημαία. Η Αγγελική Φράγκου με 5 πλοία,από
τα 143 που διαχειρίζεται, ο Γιώργος Οικονόμου με 7 πλοία, από τα 114
που διαθέτει, ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος με 3 πλοία,από τα 68
που κατέχει, οι κληρονόμοι του Ι.Μ. Καρρά με 6 πλοία, ο Διαμαντής
Λεμός με 8 πλοία, ο Περικλής Παναγόπουλος με 2 πλοία, η Kinetic
Shipping με 7 πλοία, οι αδελφοί Γουλανδρή με 3 πλοία.
Στον αντίποδα των εφοπλιστών που ενισχύουν την ελληνική σημαία είναι
αρκετοί σημαντικοί εφοπλιστές που δεν διαθέτουν κανένα πλοίο με
ελληνική σημαία, όπως είναι ο Γιώργος Προκοπίου που διαθέτει 104
πλοία, ο Χάρης Βαφειάς από τα 88 πλοία, η Capital των Βαγγέλη Μαρινάκη
και Γεράσιμου Καλογηράτου που έχει 63 πλοία, ο Πέτρος Παππάς με 96
πλοία κλπ.

Top