Είστε εδώ:
Αρχική > ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ > Με σκληρή δουλειά ανατρέπονται οι αρχικές εκτιμήσεις για την κρουαζιέρα

Με σκληρή δουλειά ανατρέπονται οι αρχικές εκτιμήσεις για την κρουαζιέρα

Τις πτυχές ενός νέου αναπτυξιακού τομέα στην Ελλάδα που είναι η κρουαζιέρα, παρουσίασε σήμερα, μιλώντας στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η κρουαζιέρα.
Όπως είπε, η κρουαζιέρα δημιουργεί μια δυναμική προσπάθεια ανάπτυξης και αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας. Η προοπτική της είναι μεγάλη, δεδομένου ότι η Μεσόγειος είναι ο δεύτερος προορισμός σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Ανατολική Μεσόγειος και ιδιαίτερα η νησιωτική Ελλάδα είναι περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, χρώματος, αρώματος και ήλιου, είναι μια περιοχή που πραγματικά ευνοεί την ανάπτυξη αυτού του τομέα. Ο Υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι τα προβλήματα στον τομέα αυτό, είναι οι εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή γύρω από την Ελλάδα (Τουρκία, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική) και η αδυναμία αφορολόγητων αγορών για τους τουρίστες.
Αυτά αντισταθμίζονται με τις προσπάθειες των Υπουργείων Τουρισμού και Ναυτιλίας σε δημόσια φόρα, για την προβολή του ελληνικού τουρισμού. Τα αποτελέσματα είναι θετικότατα. Δημιουργείται εκείνο το κλίμα που θα πείσει αυτούς που ασχολούνται με την κρουαζιέρα ότι η Ελλάδα είναι ένας προορισμός με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τα τελευταία δύο χρόνια όλο αυτό παίρνει ιδιαίτερη ένταση και έκταση, δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.
Σημείωσε ακόμα ότι συστάθηκε η Εθνική Επιτροπή Κρουαζιέρας, η οποία χωρίστηκε σε 4 υπό-επιτροπές. Συμμετέχουν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς, χωρίς κανέναν αποκλεισμό. Στόχος της επιτροπής είναι να αποκτήσει επιτέλους η χώρα έναν σχεδιασμό, γιατί δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός για την κρουαζιέρα. Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι είναι άριστη και πολύ αποτελεσματική η συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τα άλλα συναρμόδια υπουργεία. Χαρακτηριστικά ανέφερε το παράδειγμα με τις βίζες.
Για τον τουρισμό από την Κίνα δήλωσε ότι η προσπάθεια με την Κίνα έχει στήριγμα τις παρεμβάσεις που έκανε η Κυβέρνηση και με την πρεσβεία και με την Κυβέρνηση της Κίνας και με τις δεσμεύσεις που πήρε ο Πρωθυπουργός όταν πήγε εκεί.
Για την ασφάλεια σημείωσε ότι ο αρμόδιος διεθνής φορέας για να κρίνει το επίπεδο ασφάλειας στα λιμάνια μας, εξέτασε πολύ αυστηρά τα ελληνικά λιμάνια και αποδείχτηκε ότι η Ελλάδα είναι η χώρα με τους καλύτερους όρους. Και είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα 30 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να αποκτήσει η χώρα ένα καινούργιο σύστημα εποπτείας και ασφάλειας των λιμανιών. Αυτά γίνονται γιατί «το μήνυμα που εκπέμπουμε προς τους πολίτες όλου του κόσμου που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα είναι ότι θα έρθουν και θα περάσουν όμορφα, σε μια χώρα που τους προσφέρει ασφάλεια και φιλοξενία.»
Για την ελληνική σημαία στα πλοία ο Υπουργός Ναυτιλίας ότι καλώς οι εφοπλιστές διατυπώνουν αιτήματα – η κυβέρνηση κάνει ότι είναι δυνατόν για να τους διευκολύνει- αλλά κανείς δεν τους εμποδίζει να βάλουν ελληνική σημαία. Θα πρέπει όμως, για να βάλουν ελληνική σημαία να έχουν και ελληνικά πληρώματα, τα οποία είναι καλά πληρώματα και κοστίζουν. «Είναι ένα θέμα που κι εγώ οφείλω να το πω με σαφή τρόπο. Από εκεί και πέρα είμαστε σε συνεργασία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ναυτιλίας.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι αυτές τις ημέρες έρχεται στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, που δίνει λύσεις σε πολλά ζητήματα όπως τα ναύδετα, οι υποδομές, και εκκρεμότητες με το Υπουργείο Οικονομικών. Το νομοσχέδιο λοιπόν, έρχεται να απαντήσει σε πάρα πολλά ζητήματα. Για τις παράνομες ναυλώσεις δήλωσε ότι έχουν εντοπιστεί πάνω από 40 ύποπτα σκάφη και συγκροτείται ειδική ομάδα παρέμβασης.
Για τη βελτίωση των υποδομών σε λιμάνια κρουαζιέρας, όπου χρειάζεται να προσεγγίζουν μεγάλα και νέου τύπου πλοία, ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει με τις διαδικασίες παραχωρήσεων ορισμένων δραστηριοτήτων. Θα γίνουν ειδικές συμφωνίες ώστε οι εταιρίες που ενδιαφέρονται να κατασκευάσουν υποδομές.
Ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι δεν ήταν καταγεγραμμένα τα λιμάνια της χώρας και καταγράφονται τώρα. Για τα λιμενικά ταμεία είπε ότι την επόμενη βδομάδα θα καλέσει και την ΚΕΔΕ σε μια συνάντηση για να μπορέσουμε να λύσουμε το θέμα των λιμενικών ταμείων, τα οποία τώρα είναι κατακερματισμένα. Θα πρέπει να γίνει ένα νέο πλαίσιο τουλάχιστον σε επίπεδο Νομού, Περιφέρειας, να ενοποιηθεί αυτό το σύστημα, να μπορεί να οργανωθεί με τον καλύτερο τρόπο, να μπορούν τα λιμενικά ταμεία να έχουν στελέχωση να έχουν παρέμβαση στα λιμάνια.
Ο κ. Κουρουμπλής επέμεινε ότι η συνεργασία με όλους τους φορείς, όπως γίνεται στην κρουαζιέρα, συνεχίζεται σε όλους τους τομείς και πρακτικά έχει δείξει ότι φέρνει αποτελέσματα. Ανέφερε μάλιστα το πώς δόθηκε λύση με τα σκουπίδια στην Πελοπόννησο. «Κάποιοι κοπίασαν, δούλεψαν, προσπάθησαν, μάλωσαν, σκοτώθηκαν με τους Δημάρχους, για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ειδικά για την κρουαζιέρα, ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι, ενώ πριν από τρεις μήνες η εκτίμηση ήταν πως θα έχουμε τουλάχιστον 40% μείωση στην κρουαζιέρα, με τη δουλειά της Υπουργού Τουρισμού, «με το τρέξιμο που έκανε στις διεθνείς συναντήσεις και με τι επαφές που είχε ώστε να περιορίσει τις επιπτώσεις του ότι η κρουαζιέρα δεν είχε πια δυνατότητα να πάει σε λιμάνια της Τουρκίας και της Αιγύπτου», στο τέλος του χρόνου το αποτέλεσμα θα είναι πολύ διαφορετικό, από την αρχική εκτίμηση.

Top