Είστε εδώ:
Αρχική > ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ > Νέο θεσμικό πλαίσιο για πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG και η ανάπτυξη των Μαρινών

Νέο θεσμικό πλαίσιο για πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG και η ανάπτυξη των Μαρινών

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Νέο θεσμικό πλαίσιο για πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG

και η ανάπτυξη των Μαρινών

Πλωτοί τερματικοί σταθμοί παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και
επαναεριοποίησης φυσικού αερίου θα μπορούν πλέον να λειτουργούν για
να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές ανάγκες της χώρας. Το σχετικό
θεσμικό πλαίσιο ψηφίστηκε με το άρθρο 4 της τροπολογίας που
ενσωματώθηκε στο νόμο για την καθιέρωση της απλής αναλογικής στις
εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όπως επεσήμανε ο υπουργός
Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής,
εκτός από το τερματικό σταθμό γίνεται στην Αλεξανδρούπολη, θα
δημιουργηθούν και άλλοι τέσσερις με πέντε ανάλογοι σταθμοί στα δέκα
μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Με τους νέους πλωτούς τερματικούς
σταθμούς θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας και το
σημαντικότερο είναι ότι θα παρέχεται εναλλακτικό καύσιμο ακόμα στα
πλοία της ακτοπλοίας.
Αναλυτικότερα, με το άρθρο 4 διαμορφώνεται για πρώτη φορά το αναγκαίο
θεσμικό πλαίσιο για την εγκατάσταση και τη λειτουργία πλωτών
τερματικών σταθμών παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και
επαναεριοποίησης φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα με την παράγραφο 1,
καθίσταται σαφές ότι ταπλοία που εκ κατασκευής ή εκ μετασκευής
προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως πλωτοί τερματικοί σταθμοί
παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου,
μπορούν να χαρακτηρίζονται ως πλωτά ναυπηγήματα.
Εξάλλου, με την παράγραφο 2 της ίδιας τροπολογίας που ψηφίστηκε,
παρέχεται στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής νομοθετική
εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση ζητημάτων, που αφορούν την οργανική
σύνθεση των πλωτών ναυπηγημάτων, προκειμένου να διασφαλίσει τη
δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για Έλληνες ναυτικούς και την έκδοση
των απαραίτητων πιστοποιητικών, μέσω των οποίων διασφαλίζεται η ασφαλή
λειτουργία τους.
Επίσης, με την παράγραφο 3 ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν
ναυπηγήματα που ήδη λειτουργούν ως πλωτοί σταθμοί.
Για την σημασία της ανάπτυξης υποδομών LNG μίλησε πρόσφατα ο Γενικός
Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων
Χρήστος Λαμπρίδης σε εκδήλωση που έγινε στις Βρυξέλλες μέσα στο
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στην ημερίδα, η οποία διοργανώθηκε από τον
Ιταλό Ευρωβουλευτή Massimiliano Salini, παρουσία ευρωβουλευτών και
στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Innovation Network Executive
Agency (INEA), ο Χρ. Λαμπρίδης μεταξύ άλλων επεσήμανε την ανάγκη
ταυτόχρονης ανάπτυξης της προσφοράς και της ζήτησης του LNG ως
ναυτιλιακού καυσίμου και τόνισε τις προσπάθειες που έχουν αναληφθεί
από τη ελληνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την διαμόρφωση του θεσμικού
πλαισίου και τις προϋποθέσεις.
Επίσης, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρθηκε στις
υφιστάμενες υποδομές και στα σχέδια ανάπτυξης νέων υποδομών στα
λιμάνια της χώρας και τόνισε την σημασία της χρήσης του LNG στην
ακτοπλοΐα και την διασύνδεση των νησιών, τόσο με την ηπειρωτική χώρα,
όσο και μεταξύ τους.
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
έχει στηρίξει έμπρακτα τις προσπάθειες που έχουν αναληφθεί από φορείς
που έχουν υποβάλει προτάσεις έργων LNG, στο πλαίσιο σχετικών
προσκλήσεων για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εκτιμά ότι η
υποβολή νέων προτάσεων θα συμβάλει αποφασιστικά στην προετοιμασία της
χώρας αναφορικά με την διεκδίκηση μεριδίου των αγορών μεταφοράς και
ενέργειας» επεσήμανε ο Χρ. Λαμπρίδης και πρόσθεσε ότι είνα
αναγκαιότητα η εκπόνηση ενός Master Plan για την ανάπτυξη των υποδομών
LNG στην Ανατολική Μεσόγειο, προκειμένου οι προσπάθειες που θα
αναληφθούν στο επόμενο διάστημα να πραγματοποιηθούν σε ένα
συντεταγμένο και οργανωμένο πλαίσιο.
Αντίστοιχη πρόταση προωθήθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της Στρατηγικής για την
Μακροπεριφέρεια Αδριατικής Ιονίου (EUSAIR) στο 3ο forum που
πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαΐου, στην Κατάνια της Ιταλίας .
Ο Χρ.
Λαμπρίδης επεσήμανε επίσης ότι οι προτεραιότητες αυτές θα πρέπει να
αποτυπωθούν στους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα διέπουν
την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο 2021-2027, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση
στο ζήτημα της νησιωτικότητας και την προώθηση της εδαφικής,
οικονομικής και κοινωνικής συνοχής στην ΕΕ.
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΜΑΡΙΝΕΣ

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης των λιμένων, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το
παγκόσμιο συνέδριο για τις Μαρίνες που θα διεξαχθεί στο Κέντρο
Πολιτισμού Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” από τις 25 έως 27 Οκτωβρίου. Το
συνέδριο θα εξετάσεις τις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν για
επιχειρηματικές συνεργασίες και επενδύσεις στη χώρα μας. Όπως έγινε
γνωστό, ειδικοί του κλάδου θα μιλήσουν για όλες τις τελευταίες
εξελίξεις που θα ορίσουν το μέλλον των τουριστικών λιμένων, ενώ θα
αναλύσουν στο πολυπληθές ακροατήριο τις σωστές πρακτικές ανάπτυξης των
δικτύων μαρινών και τις τεράστιες προοπτικές στην Ελλάδα.
Στο τριήμερο συνέδριο, 25 με 27 Οκτωβρίου 2018, που θα διεξαχθεί στο
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με θέμα «Cross Sea
Challenges for Marinas-Setting the Scene for Collective Development
and Growth», θα συζητηθεί η θέση της βιομηχανίας των μαρινών ως μοχλού
ανάπτυξης της οικονομίας και του θαλάσσιου τουρισμού.
Περισσότεροι από 400 προσκεκλημένοι θα παρακολουθήσουν τις εργασίες
του συνεδρίου του Διεθνούς Συμβουλίου Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας
(ICOMIA) υπό την οργάνωση και φιλοξενία της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας και
θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε άμεση επαφή με Έλληνες
επιχειρηματίες, προκειμένου να εξετασθούν οι δυνατότητες συνεργασίας
επί ελληνικού εδάφους.

Ένας από τους στόχους του συνεδρίου είναι να στηθεί ένα δίκτυο επαφών
τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε θεσμικό επίπεδο ανάμεσα σε όλους
τους ενδιαφερόμενους, το οποίο θα λειτουργήσει σε σταθερή βάση και θα
αποτελέσει τη βάση ανάπτυξης αμοιβαία επωφελών συνεργασιών τα επόμενα
χρόνια.
Ειδικότερα, για πρώτη φορά θα επισκεφθούν τη χώρα μας Αμερικανοί και
Αυστραλοί, ειδικοί στην ανάπτυξη μαρινών, αλλά και επαγγελματίες από
τις χώρες αυτές, οι οποίοι εξετάζουν δυνατότητα επέκτασης των
επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων στην αγορά της Νοτιοανατολικής
Μεσογείου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Μαρινών
Ελλάδας Σταύρου Κατσικάδη, ο οποίος επισημαίνει: «Το Παγκόσμιο
Συνέδριο Μαρινών που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα
δώσει τη δυνατότητα διερεύνησης επιχειρηματικών συνεργασιών στον χώρο
των τουριστικών λιμένων που θα θέσουν τη χώρα μας στην πρώτη γραμμή
των εξελίξεων σε μαρίνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Στόχος μας είναι η
ανάπτυξη του κλάδου που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα
φέρει πολλαπλάσια οφέλη στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες».

Top