Είστε εδώ:
Αρχική > ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ > Χάνεται το μάνατζμεντ από σημαντικές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες

Χάνεται το μάνατζμεντ από σημαντικές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Aegean Marine, Dorian και Attica Group σε κλοιό επενδυτών
Χάνεται το μάνατζμεντ από σημαντικές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες

Στο στόχαστρο πανίσχυρων επενδυτικών σχημάτων και επιχειρήσεων έχουν
μπει οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων. Σε αυτή
τη φάση έχουν καταγραφεί τρεις τουλάχιστον περιπτώσεις όπου υπάρχει
επιθετικό ενδιαφέρον για εξασφάλιση της πλειοψηφίας των μετοχών.
Η BW LPG επιμένει με συνεχείς προτάσεις και αντιπροτάσεις στην
εξαγορά της Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα. Η πρώτη πρόταση
απορρίφθηκε με συνοπτικές διαδικασίες από τον Έλληνα εφοπλιστή και
τους συνεργάτες του, ωστόσο, η BW LPG επανήλθε και προσφέρει τώρα, 1
μετοχή της BW LPG για κάθε 2,21 μετοχές της Dorian, αλλά και premium
25% για τους επενδυτές της Dorian.
Η BW LPG επιζητεί διακαώς την συγχώνευση με Dorian με την μέθοδο της
απορρόφησης, αλλά οι Έλληνες διαχειριστές της εταιρίας αντιστέκονται
σθεναρά. Το βασικό σχέδιο της BW LPG είναι να ενισχυθεί ο στόλος, να
αυξηθεί η αξία των μετοχών προς όφελος των μετόχων και των δύο
εταιριών, αλλά και να ορισθούν ανεξάρτητα στελέχη από τις δύο εταιρίες
ως μέλη του διοικητικού συμβουλίουι της νέας εταιρίας. Στο
προτεινόμενο σχέδιο απορρόφησης περιλαμβάνεται και δανεισμός της
Dorian από την BW LPG ώστε να μειωθεί το κόστος δανεισμού κατά 8
εκατομμύρια δολάρια από τόκους. Στα επιχειρήματα των ανθρώπων της BW
LPG επισημαίνεται ότι “κατά την πρόσφατη αναχρηματοδότηση του δανείου
της Dorian έγινε με δυσμενή τρόπο, δεδομένου ότι αυτή έγινε με κόστος
110 μονάδες βάσης υψηλότερο από τις τρεις προηγούμενες αντίστοιχες
συμφωνίες, που σημαίνει ότι η εταιρία διαθέτει μειωμένη πιστοληπτική
ικανότητα”.
Από την άλλη πλευρά, ο Γιάννης Χατζηπατέρας, επιχειρεί να μειώσει τους
κραδασμούς που έχει από ορισμένους μετόχους και αντιπροτείνει να
εξαγοράσει τα οικολογικά πλοία LPG της BW από την Dorian, διατηρώντας
το μάνατζμεντ στην εταιρία του και για να ισχυροποιήσει την άποψη του
διατύπωσε το επιχείρημα ότι η επιθετική κίνηση της της BW LPG
αποβλέπει “να μετακυλίσει το βάρος της ανανέωσης του στόλου της στους
μετόχους της Dorian”. Πάντως, πιέσεις υπάρχουν αρκετές από διάφορα
επενδυτικά σχήματα και μάλιστα η Sissener, με σημαντικούς επενδυτές
από την Νορβηγία διατύπωσε δημόσια την πρόταση τηςπρος την διοίκηση
της Dorian να διαπραγματευτεί με την BW. Ο Γ. Χατζηπατέρας δηλώνει ότι
υπέρ της συγχώνευσης τάσσονται μέτοχοι της εταιρίας που
αντιπροσωπεύουν κάτω από το 5% του μετοχικού κεφαλαίου. Πάντως, αν
ολοκληρωνόταν η συγχώνευση των δύο εταιριών θα δημιουργούσε ένα
ναυτιλιακό κολοσσό που διέθετε στόλο LPG, με 73 πλοία και συνολική
χωρητικότητα 6 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων.
Στην ναυτιλιακή εταιρία που ιδρύθηκε από Έλληνες και ο Δημήτρης
Μελισσανίδης καθόρισε με τις κινήσεις του την γιγάντωση της, η Aegean
Marine Petroleum περνάει σε μια νέα εποχή, με δεδομένο πλέον ότι ο
δημιουργός της πλέον δεν θα την “συμβουλεύει” και θα παραμείνει
μέτοχος με ένα μειοψηφικό πακέτο μετοχών. Ο νέος ισχυρός άνδρας,
Ντόναλντ Μουρ, που ανέλαβε τα ηνία της εταιρίας τον περασμένο Μάιο,
ανακοίνωσε ήδη τη διεύρυνση της εταιρίας με την Mercuria Energy Group
Limited, που θα κατέχει το 30% των μετοχών. Το αντάλλαγμα θα είναι η
παροχή ανοιχτής εμπορικής πίστωσης που θα προσεγγίζει το 1 δισ.
δολάρια, ενώ θα ενισχύει άμεσα τη ρευστότητα της Aegean με 30 εκατ.
δολάρια. Η Mercuria έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να ολοκληρώσει τη
διευκόλυνση εμπορικής χρηματοδότησης μέχρι τις 15 Αυγούστου 2018 και
να συνεχίσει τη συναλλαγή στρατηγικής εταιρικής σχέσης μέχρι τις 31
Ιανουαρίου 2019.
Ο νέος πρόεδρος της εταιρίας, Donald Moore, πρώην στέλεχος της Morgan
Stanley, σχολιάζοντας την προοπτική της εταιρίας τόνισε ότι «η νέα
ηγεσία της Aegean έχει αδράξει μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει την
κεφαλαιακή της δομή, να βελτιώσει τη βραχυπρόθεσμη ρευστότητα και να
εισέλθει σε μια δυναμική συνεργασία με έναν από τους μεγαλύτερους
ενεργειακούς ομίλους παγκοσμίως». Επισημαίνεται ότι η Aegean Marine
Petroleum Network Inc επιδιώκει με τη νέα της διοίκηση να διευθετήσει
το θέμα που έχει προκύψει με την RBM Holdings LLC. Μάλιστα δύο στελέχη
της ορίσθηκαν στη διοίκηση της Aegean. Πρόκειται για τους Tyler Baron
και Justin Moore. Η Aegean Marine δημιουργήθηκε το 1995 και τα έσοδα
της υπερβαίνουν τα 4 δις δολάρια.

Η είσοδος των ξένων επενδυτών δεν περιορίζεται στην ποντοπόρο
ναυτιλία, αλλά και στις ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται
στην ελληνική ακτοπλοία. Υπενθυμίζεται ότι ο ιταλικός όμιλος του Ντον
Ντιέγκο Γκριμάλντι πριν μερικά χρόνια κατόρθωσε και εξαγόρασε την
μεγαλύτερη εταιρία της χώρας, τις Μινωϊκές Γραμμές. Σήμερα ο ιταλικός
όμιλος διευθύνεται από τον Εμμανουέλε Γκριμάλντι, ο οποίος με
δυναμικές κινήσεις επεκτείνει τα δρομολόγια των Μινωικών Γραμμών από
το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες, αλλά και τη σύνδεση του Πειραιά με τα
Χανιά.
Αλλά, ξένο επενδυτικό σχήμα, ενδιαφέρεται για την Attica Group.
Πρόκειται για το
Fortress Investment Group, το οποίο λέγεται ότι συζητεί την εξαγορά
του συνόλου του ποσοστού, γύρω στο 89,93% που ελέγχει η ΜΙG στην
Attica Group. Το fund είχε καλύψει στο παρελθόν την έκδοση, ύψους 75
εκατ. ευρώ, μετατρέψιμου ομολόγου από την Blue Star Ferries, θυγατρική
εταιρία της Attica, ενώ προς το τέλος του 2016, απέκτησε μέσω
διαγωνισμού ομολογιακό δάνειο της MIG με συνολικό ανεξόφλητο κεφάλαιο
150 εκατ. ευρώ, που είχε στην κατοχή της η Eurobank.

Top