Είστε εδώ:
Αρχική > ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ > Δύο περιπτώσεις παραλογισμού που προκαλούν “πανικό”

Δύο περιπτώσεις παραλογισμού που προκαλούν “πανικό”

ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Δύο περιπτώσεις παραλογισμού που προκαλούν “πανικό”

Η γραφειοκρατία “τσακίζει” την ακτοπλοία σε Σαμοθράκη,
αλλά και απο και προς τις Τουρκικές ακτές…

Τα ακριτικά μας νησιά από τη Σαμοθράκη μέχρι και τη Λέσβο και από τη
Χίο μέχρι τη Κω αντιμετωπίζουν προβλήματα, που έχουν σχέση με τις
ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών, τα οποία οφείλονται σε αυστηρές
γραφειοκρατικές διαδικασίες που εκκίνησε το Ελληνικό Δημόσιο σε βάρος
των επαγγελματιών του χώρου. Ιδιαίτερα να υπογραμμισθεί ότι τα
εξοντωτικά πρόστιμα που επιβλήθησαν από το Ελληνικό Δημόσιο σε
ναυτικές εταιρίες και ναυτικούς πράκτορες για την παράνομη είσοδο
Τούρκων τουριστών στα νησιά της Χίου, της Λέσβου, της Ρόδου, της Κω
και της Σάμου, οδηγούν στην αποδρομολόγηση των επιβατηγών πλοίων από
τα ελληνικά νησιά προς τα τουρκικά λιμάνια, αλλά και στη χρεωκοπία
αρκετών τουριστικών ναυτικών πρακτορείων. Ο λόγος, είναι τα τεράστια
χρηματικά πρόστιμα που επιβλήθηκαν, τα οποία έχουν αναδρομική ισχύ και
θα πρέπει οι υπόλογοι να πληρώσουν σε τρεις δόσεις, αρχής γενομένης
από το τέλος Σεπτεμβρίου.
Τα πρόστιμα, τα επέβαλλε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου και αφορούν
την περίπτωση επισκεπτών, κυρίως Τούρκων, που επιχείρησαν να
ταξιδέψουν στη Χίο, στη Λέσβο και στα άλλα νησιά, χωρίς να διαθέτουν
τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα. Οι επαγγελματίες που έχουν θιγεί
υποστηρίζουν ότι οι τουρίστες επιβιβάστηκαν απο την Τουρκία και δεν
έχουν καμία ευθύνη
δεδομένου ότι ο τελωνειακός έλεγχος γίνεται στο λιμάνι επιβίβασης.
Μάλιστα, έγινε γνωστό, ότι μόνο ένας ναυτιλιακός πράκτορας στη Χίο,
έλαβε σημείωμα απο τη ΔΟΥ της περιοχής του να πληρώσει πρόστιμο
150.000 ευρώ, μόνο για τη γραμμή Χίος -Τσεσμέ!. Σε συγκέντρωση που
πραγματοποιήθηκε στη Χίο, την περασμένη εβδομάδα αποφασίστηκε να
ακυρωθούν όλα τα δρομολόγια των πλοίων από τις 18 Σεπτεμβρίου και
επιδιώχθηκε συνάντηση με εκπροσώπους της κυβέρνησης για να τους
ενημερώσουν με το πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν πλέον μετά τα
πρόστιμα. Το ραντεβού, τελικά, κλείστηκε για την προσεχή Δευτέρα, όπου
στη συνάντηση θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των υπουργείων υπουργείων
Μεταναστευτικής Πολιτικής, Εσωτερικών, Οικονομικών, Ναυτιλίας,
Προστασίας του Πολίτη, των ναυτικών πρακτόρων. Τη σύσκεψη την
συγκαλεί ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής
κ. Μιλτιάδης Κλάπας ο οποίος θα συντονίσει όλες τις συζητήσεις και τις
επαφές για την επίλυση του προβλήματος. Επισημαίνεται ότι τα πρόστιμα
επιβάλλονται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, βάση ενός νόμου
για το μεταναστευτικό, αλλά στην προκειμένη περίπτωση οι παραβάσεις
έγιναν από τουρίστες, οι οποίοι επέστρεψαν στην Τουρκία. Οι
συγκεκριμένοι τουρίστες, που στην πλειοψηφία τους ήταν Τούρκοι, δεν
διέθεταν ταξιδιωτικά έγγραφα,αλλά είχαν περάσει από έλεγχο από τις
Τουρκικές τελωνειακές και Λιμενικές αρχές και στη συνέχεια
επιβιβάστηκαν στα πλοία. Οι περισσότεροι από αυτούς τους τουρίστες
είχαν διαβατήρια του “ψευδοκράτους” της Βορείου Κύπρου, που δεν
αναγνωρίζονται από την Ελλάδα. Το παράλογο είναι ότι τα πρόστιμα
αφορούν από το έτος 2011 και τα πρόστιμα ανέρχονται από 3.000 μέχρι
και 5.000 ευρώ ανά επιβάτη! Εκτιμάται ότι τα συνολικά πρόστιμα που
έχουν επιβληθεί προσεγγίζει τα 1,5 εκατ. ευρώ.

Η περίπτωση της Σαμοθράκης

Η εταιρία ΣΑΟΣ του εφοπλιστή Φώτη Μανούση, διαμαρτυρόμενη για την
επιβολή υπερβολικών τιμολογίων “για ανύπαρκτες υπηρεσίες” από τον
Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης ανακοίνωσε ότι σταματάει τα
δρομολόγια των πλοίων της από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προς τη
Σαμοθράκη. Ειδικότερα, έγινε γνωστό ότι το πλοίο “Ζέφυρος” αποχωρεί
από τη γραμμή Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης και θα δρομολογηθεί στις
γραμμές του Ιονίου, ενώ και το “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” θα σταματήσει. Η εταιρία
γνωστοποίησε ότι το “ΣΑΟΣ2” θα παραμείνει στη γραμμή μέχρι να
ολοκληρωθούν οι συμβατικές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η εταιρία
προς το υπουργείο Ναυτιλίας. Αναλυτικότερα, με ανακοίνωση της η
εταιρία ΣΑΟΣ, προκειμένου να αιτιολογήσει την απόφαση της για την
απόσυρση των πλοίων της, τονίζει ότι “την ώρα που η συγκοινωνία του
νησιού, διεξάγεται εκ των πραγμάτων, με τις καλύτερες των
προϋποθέσεων, που δεν ίσχυσαν ποτέ ξανά στο νησί, αναγκαζόμαστε να
αποσύρουμε σταδιακά τα πλοία μας, μη δυνάμενοι να ανταποκριθούμε σε
ξαφνικές οικονομικές υποχρεώσεις που τεχνηέντως και αυθαιρέτως
προκαλεί η διοίκηση του Ο.Λ.Α., επιχειρώντας να καταφέρει την
«χαριστική βολή» στην εταιρεία μας” και στη συνέχεια εξηγεί:
“παραλάβαμε από τον Ο.Λ.Α., τιμολόγιο για υπηρεσίες που ουδέποτε
χρησιμοποιήσαμε, για την περισυλλογή των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων
που παράγουν οι επιβάτες των πλοίων μας.Υποχρεούμαστε πλέον μετά από
κάθε δρομολόγιο, να παραδίδουμε σε ιδιώτη εργολάβο που υπέγραψε προ
πενταετίας σχεδόν σχετική σύμβαση με τον Ο.Λ.Α. και η οποία δεν ίσχυσε
μέχρι σήμερα ποτέ, τις εφημερίδες, τα κουτάκια των αναψυκτικών και τις
χαρτοπετσέτες που χρησιμοποιούν οι επιβάτες μας κατά την διάρκεια κάθε
ταξιδιού. Ακόμη κι αν δεν χρησιμοποιούμε την υπηρεσία αυτή και
παραδίδουμε τα απορρίμματα αυτά στον Δήμο Σαμοθράκης, (όπως κάναμε
μέχρι σήμερα) μας υποχρεώνουν να πληρώνουμε τον ιδιώτη εργολάβο,
χρεώνοντάς μας μάλιστα τις υπηρεσίες του, αναδρομικά και αυθαίρετα,
από τον περασμένο Απρίλιο!”. Η ΣΑΟΣ επισημαίνει ότι “το κόστος αυτό
επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της εταιρείας μας, περίπου με 50.000 ευρώ
ετησίως και για τα τρία πλοία μας, ακόμη και για το «ΖΕΦΥΡΟΣ» που δεν
διαθέτει ούτε κυλικείο! Τελευταία έφτασαν στο σημείο να ζητήσουν από
το Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης να μας επιβάλει και επιπλέον πρόστιμα,
επειδή δεν παραδίδουμε τα απορρίμματα των επιβατών στον εργολάβο,
μετατρέποντας πρωτοφανώς τις κρατικές υπηρεσίες, σε μηχανισμό
εισπράξεων, για λογαριασμό ιδιωτών!”. Στην ανακοίνωση της η εταιρία
τονίζει ότι “είναι περίεργη επίσης η απαίτησή τους, να παραδίδουμε τα
απορρίμματα αυτά στην Αλεξανδρούπολη, όταν η έδρα της εταιρείας μας
είναι στη Σαμοθράκη”.

Top